Blivig osäker på min Tuggande Röd Zebra.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Viva La Rothin
    Användare
    • februari 2006
    • 28

    Blivig osäker på min Tuggande Röd Zebra.

    Hej jag har fått massa tips om hur man ska få så många yngel som möjligt av en tuggande hona.

    Att man ska låta henne gå sålänge som möjligt eller ta och sedan tömma henne på yngel i ett yngel kar å sedan ta tillbaks henne i huvudkaret?

    Eller ta henne till ett eget kar direkt å låta henne spotta själv å när hon har gjort det ta tillbaks henne i huvudkaret?

    Vilket ska jag gå på??

    Kan man ha t.ex nårra Neon Tetror och ZebraFirrar i ditt yngelkar till Malawiynglen??

    mvh Anton
  • Lutt
    Användare
    • oktober 2005
    • 1919

    #2
    jag tycker personligen att man inte ska tömma honan på yngel...utan att du flyttar henne till ett eget kar när hon är redo och spotta

    Kommentar

    • mek
      Användare
      • januari 2005
      • 540

      #3
      Det går jättebra att ha nyspottade yngel med kardinaltetror (i alla fall om gulesäcken är borta). När de börjar växa till sig (typ 1,5-2,5 cm) bör man dock flytta på dem, för då kommer mer och mer kaxighet.

      Kommentar

      • Viva La Rothin
        Användare
        • februari 2006
        • 28

        #4
        Okej. Men kan man ta henne till ett eget kar nu när hon tuggat i 3 dagar eller till hon har gått i ca 2 veckor?

        Kommentar

        • Sacrium
          Användare
          • november 2005
          • 353

          #5
          Tar du henne för tidigt är väl risken att hon spottar när du tar upp henne.

          Kommentar

          Arbetssätt...