Bilder på ett svenskt biotopakvarie

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Banderad
    Användare
    • februari 2006
    • 3479

    Bilder på ett svenskt biotopakvarie

    Eftersom det inte går att ladda upp bilder i kategorin övrigt lägger jag in dem i den här tråden. Akvariet är på 720 liter och där går ett antal abborrar och tre mörtar. Den feta abborren har gått i akvariet i något år och äter mest fiskyngel (oftast Tilapia Marie). Karet står nere på Karlskrona akvarieförening.
  • Banderad
    Användare
    • februari 2006
    • 3479

    #2
    och en bild till...

    Kommentar

    • Banderad
      Användare
      • februari 2006
      • 3479

      #3
      och en sista

      Kommentar

      • larsa
        Banned
        • april 2006
        • 198

        #4
        Ursprungligen postat av Banderad
        Eftersom det inte går att ladda upp bilder i kategorin övrigt lägger jag in dem i den här tråden. Akvariet är på 720 liter och där går ett antal abborrar och tre mörtar. Den feta abborren har gått i akvariet i något år och äter mest fiskyngel (oftast Tilapia Marie). Karet står nere på Karlskrona akvarieförening.
        men gud vad fräckt!har ofta själv undrat varför jag går "över ån efter vatten",som grabb fångade jag tex lake!miniversioner!en sån där dröm jag har!att inreda ett svenskt akvarium!men alltid har våra exotiska länders fiskar gått före! ,frågan är om man inte skulle lägga slantarna på utrustning som passar våra svenska fiskar istället?o andra sidan är det inga ciklider!men bra nära

        Kommentar

        • wofflan
          NCS Medlem
          • september 2003
          • 660

          #5
          coola bilder och coolt kar, synd att den sista var så mörk, men det gick ju att göra den ljusare själv
          Mvh Fredrik

          Kommentar

          • Banderad
            Användare
            • februari 2006
            • 3479

            #6
            Jo, det är ganska häftigt, dock inget jag skulle satsa på hemma själv. Mörtarna anpassades lätt till akvariemiljö. Abborrarna var lite svårare (några matvägrade och strök med). Men den feta rackaren trivs som fisken i vattnet (han kan sätta i sig 6-7 3 cm tilapia under en matning).

            /Jocke

            Kommentar

            Arbetssätt...