Sydamerikanska dvärgciklider

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Banderad
    Användare
    • februari 2006
    • 3479

    Sydamerikanska dvärgciklider

    Tjenare allihopa

    Jag sitter här och tittar på mina 4 nya tomma småkar och har bestämt mig för att dra igång ett med sydamerikanska dvärgciklider inom en snar framtid. Karet i fråga har måtten längd: 80 cm, djup: 45 cm och höjd: 35 cm (126 liter). Någon som har lite tips till en annars insnöad tanganyika ciklidist? Jag funderar på att ha 2 arter i karet, vilka har jag inte bestämt ännu. Är med andra ord i behov av lite brainstorming här.

    Tacksam för svar.

    /Jocke
  • Mats
    NCS Medlem
    • april 2002
    • 804

    #2
    Hej Jocke.
    Om jag var i dina kläder skulle jag ha nöjt mig med en sort i varje kar för dom blir rätt så agresiva när dom leker och har yngel.
    MVH Mats
    http://www.Zoonen.com/minzoon.Asp?oid=156582

    Kommentar

    • Banderad
      Användare
      • februari 2006
      • 3479

      #3
      Hmm, något att fundera över. Det känns som om karet borde vara tillräckligt stort för två arter om det finns mycket gömställen.

      /Jocke

      Kommentar

      • Mmm
        Användare
        • juli 2004
        • 71

        #4
        Du har ju en rätt stor bottenyta i förhållande till volymen, så det ska nog inte vara några problem med två sorter.

        Tycker du kan satsa på Boliviansk fjärilsciklid + någon Apistogramma. Tycker själv att Ap. Bitaeniata är väldigt snygg.

        /Mattias

        Kommentar

        • Banderad
          Användare
          • februari 2006
          • 3479

          #5
          Kanske Boliviansk fjärilsciklid och Kakaduciklid. Kakaduorna är iof kanske den vanligaste apistogramman, men den är grymt snygg...

          /Jocke

          Kommentar

          • ovj78

            #6
            kakauan kan ju vara bra att börja med, den är ju ganska tålig och tuff och går bra ihop med b.fjärilar. Dessutom är dem ju riktigt snygga, iallafall om du får tag på bra fiskar med bra fenor och färger.

            Kommentar

            • Mmm
              Användare
              • juli 2004
              • 71

              #7
              Ja, gillar du kakaduan så kör på den.

              Jag tror du skulle kunna ha ett par bol. fjärilar och kanske 1+3 kakaduor.

              Kommentar

              Arbetssätt...