Cardina japonica "Amano-räka"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Svanis

    Cardina japonica "Amano-räka"

    Jag har lite problem med alger i mitt akvarium och har hört att dessa räkor är mycket bra algätare. Jag har redan siamensis men de klarar inte jobbet så nu har jag tänkt att köpa några räkor. Mitt problem är att jag inte vet var man kan köpa dem, jag bor i Stockholm. Jag var på akvarielagret igår men där var de slut...
  • Therese
    Användare
    • april 2002
    • 196

    #2
    Tycker dom finns i nästan alla akvarie affärer jag varit inne i. Akvarieleasing har haft dom. Även zoo butiken i sundbyberg som ligge rpå andra sidan spåret. Även den i jakobsberg. Har du någon ansistrus?
    //therese

    Kommentar

    • Ante87

      #3
      Hej!

      Var finns dem i Gbg- området???

      Vad kostar dem (ca)??

      /Andreas

      Kommentar

      • Gäst

        #4
        Såg faktiskt en sådan i Sävedalen. Var inne i den lokala zoo-affären där och de hade en. 84'ans zoo tror jag affären heter. Sävedalen ligger i Partille strax öster om Göteborg (inte så långt från Trop akvariefisk import om du känner till det bättre). Kommer inte ihåg vad den kostade men jag kommer ihåg att jag tyckte den verkade billig, under 100:- var det iaf om jag kommer ihåg rätt.

        //NJ

        //NJ

        Kommentar

        • pleco
          Användare
          • april 2002
          • 516

          #5
          Trop akvariefisk import har de för 15kr st(10st för 130kr) tror jag

          ==> Mina video==> Mitt Bildarkiv på Zoopet ==> Min Zoon

          Kommentar

          • Ante87

            #6
            10ST FÖTR 130:- DET SKALL NOG UNDERSÖKAS!!!

            /Andreas

            Kommentar

            • Mikael
              Användare
              • april 2002
              • 347

              #7
              Hejsan Svanis!

              Hur har det gått med dina räkor? Min erfarenhet av denna räka är att det funkar bra så länge det inte finns allt för hungriga och stora fiskar... När akvariet hemma fick nytillskott i form av flaggciklider var mina räkors saga all. På kort tid var de försvunna. Ett liten lustig detalj är att de kan "flyga"ur akvariet rätt rejält. En mystisk klump långt in under trappen, dvs ett par meter från akvariet, visade sig vara en intorkad räka. Och för någon vecka sedan när vi gjorde om rejält i burken dök det upp en räka som vi inte visste fanns kvar. Någon dag senare var det dags igen. På golvet en bit ifrån akvariet låg en räka, denna gång nyligen utvandrad eftersom den trots en viss torka levde. Ner i karet igen med den och med rasande fart förvann den till ett gömställe. Med andra ord så bör man se upp med större fiskar om man vill behålla räkorna. Räkorna är rejält snabba när de sätter fart så om man inte har täckglas är det lätt att de hoppar ur om de jagas upp mot ytan.

              Lycka till!

              Mikael

              Skriv så att du själv vill läsa. Läs högt så hör du om någon annan vill göra det.

              - Lars Falk

              Kommentar

              Arbetssätt...