Jag har tänkt lite på att starta att Amerikanskt akvarie.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Midas_Tom
    Användare
    • mars 2005
    • 809

    #16
    det är inte bara att dom kan vara bråkiga det är STORA fiskar som behöver mycket utrymme!!!! .. därför går det inte att ha de 3 stora sorterna i ditt 350L akvarium.. sen tycker jag tat oscarsarna är rätt lunga ciklider!!
    //tom

    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=428732

    Kommentar

    • Lutt
      Användare
      • oktober 2005
      • 1919

      #17
      det där med påfågelciklider skulle vara lugna....är inte helt sant, dom är ganska personliga...har tre ungdomar mellan 20-25cm.
      Kan bara utgå från min egen erfarenhet den största är relativt lugn bara glider fram genom karet...medans dom två mindre bråkar en hel del om sitt favorithörn.

      Dom går i ett 540L nu och det tycker ja börjar bli lite för litet nu så ett 375L är för litet för dom tre arterna tycker ja...skulle nog satsat på ett 600 eller 720.

      Kommentar

      • wofflan
        NCS Medlem
        • september 2003
        • 660

        #18
        jag menade att det kanske skulle funka med bara JD i ett 350 L kar, men jag tror absolut inte att det skulle funka med de tre arterna du vill ha om du tänker dig att ha vuxna fskar, de blir för stora och skulle slåss för mycket om den reviren eftersom ytan blir för liten
        Mvh Fredrik

        Kommentar

        • Viva La Rothin
          Användare
          • februari 2006
          • 28

          #19
          Ursprungligen postat av wofflan
          jag menade att det kanske skulle funka med bara JD i ett 350 L kar, men jag tror absolut inte att det skulle funka med de tre arterna du vill ha om du tänker dig att ha vuxna fskar, de blir för stora och skulle slåss för mycket om den reviren eftersom ytan blir för liten

          okey=) hhmm nån som har lite fakta om Quetzalcikliden eler latinska namnet Cichlasoma Synspilum??

          Kommentar

          • Lundensis
            Användare
            • mars 2004
            • 2262

            #20
            Vieja synspila: http://www.ciklidbladet.se/artregist...isa.asp?ID=194

            Kommentar

            Arbetssätt...