Dr Bassler´s

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • robjo
    Användare
    • maj 2005
    • 330

    Dr Bassler´s

    Hej!

    Jag har läst dom inlägg som finns att läsa om detta foder. Är det någon som har någon praktisk erfarenhet av fodret. Om man ska tro på "reklamen" i senaste ciklid bladet, så verkar det som rena dunder fodret. Är det någon som provar detta som yngel foder.....
    Jag är lite sugen på att prova detta foder, men tänkte först höra med er om era erfarenheter.

    //Robban
    http://picasaweb.google.se/sipedon/
  • Gabbi
    Användare
    • april 2002
    • 897

    #2
    Superfoder tycker jag. Tillochmed saltet äter med god aptit.
    www.akvarielagret.se/akvarieboken

    Kommentar

    • Zaphi
      NCS Medlem
      • juli 2002
      • 5395

      #3
      Jag har provat det och tycker det verkar suveränt jag med! Jag har dock hört en del negativt om det har jag för mig, men exakt vad det var kommer jag inte ihåg. Just nu kör jag med Tropicals "Malawi Gran" eller va det heter! Även det verkar vara ett mycket trevligt foder tycker jag! Funkar bra både till frukost, lunch och middag
      www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

      Kommentar

      • Xork
        Användare
        • januari 2006
        • 93

        #4
        Fungerar bra

        Har mycket ungfisk i karet och de växer så de knakar. Massa protein och fett, något komplement kan kanske vara att rekommendera. jag varvar med räkmix

        Enda negativa jag kan komma på är att jag tycker det fäller endel. Om några korn blir flytande på ytan bildas det snabbt en hinna.
        men men.

        Bra mat
        Sisten i vattnet är en....twedmark@spray.se

        Kommentar

        • drd
          Användare
          • december 2004
          • 1112

          #5
          Jag använder den minsta sorten till mina skalaryngel och dom växer snabbare på Dr.Basslers helt klart.

          Får en känsla att det är mycket flott i fodret för det blir en oljig hinna på vattnet precis när fodret träffar vattenytan men det försvinner snabbt.
          // drd

          Nu med ännu fler malar.......L046 igen

          Min diskus o mal Zoon = http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=183541
          Bildarkiv på zpet= http://www.zoopet.com/medlemsbilder/...=30457&cat=500

          Kommentar

          • robjo
            Användare
            • maj 2005
            • 330

            #6
            Era svar talar för sig själv. Så det blir en resa till djuraffären för att införskaffa detta foder.


            //Robban
            http://picasaweb.google.se/sipedon/

            Kommentar

            • medion
              Användare
              • augusti 2003
              • 243

              #7
              Jag kör med basslers jag med. Vilka fiskar matar ni med det?
              Mina troppheus ikola är invanda på det så jag vågar inte byta.

              Kommentar

              • kaj.p
                Användare
                • april 2002
                • 2294

                #8
                Jag körde med Basslers en sommar o gör det fortfranade då o då. Tycker inte det smular eller sväller. Saknar dock astraxinet då de tappade ordentligt i färg.
                Diskussällskapet
                www.diskusforum.se

                Kommentar

                • Gäst

                  #9
                  Visst fungerar fodret. Men är det bra i längden? Kraftigt och fett och luktar till och med laxfoder....

                  mvh Lennart

                  Kommentar

                  • PatrikMalmo
                    Användare
                    • maj 2005
                    • 4642

                    #10
                    Mm, om flera har erfarenheter av oljig hinna på vattnet så låter det väldans fett. Personligen kan jag tänka mig att varva med det fodret någon gång, men är det verkligt fett så undviker jag det som stapelfoder. Någon som har det som kan kolla lite på innehållsförteckningen och passa vidare i tråden?

                    Hilsen,

                    P
                    Ingen fisk har läst böckerna.

                    Kommentar

                    • Per B
                      Användare
                      • september 2005
                      • 1250

                      #11
                      Det enda som går att hitta på nätet är att det har väldigt hög proteinhalt, 52%.
                      mvh Per

                      Tanganyika och Västafrika i burkarna

                      Kommentar

                      • ozric
                        Användare
                        • mars 2004
                        • 3187

                        #12
                        Har en tid sneglat in det fodret men lägger ner det nu... 52% protein,skulle jag nog bara ge en supertanig hona som ruvat i 5 veckor eller mer,för vilken fisk (tänker på algätare) behöver ett sånt kraftigt foder,ärligt talat!? Tycker redan att mer å mer Mbunas (särskilt dem) liknar Flowerhorn el dyl,när man ser sig om i vissa butiker. En trist syn!
                        "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
                        c",)

                        Kommentar

                        • bmwpower
                          Användare
                          • december 2002
                          • 1934

                          #13
                          JAg håller med att många djur är för feta har själv någr som ser ut som bokstaven b.
                          Tetra har annars ett yngelfoder som ´ska vara bra upp till 1cm och sedan finns det en annan sort över 1cm

                          Kommentar

                          • deelay
                            Användare
                            • september 2002
                            • 5394

                            #14
                            Ni stirrar er blinda på procenten... man får ju tänka lite på mängden mat man pyttsar i. Jag har sett fiskar uppdragna på detta foder vars kroppsformer varit kanon... slimmade o fina och i övrigt i mycket fin kondition. Man matar olika med olika foder... man måste använda skallen lite anående mängden när man matar med olika foder.

                            1st M.mbenji uppdragen på Dr basslers.


                            Jag tycker inte den ser fet ut alls.
                            http://www.aquariumstockholm.se/

                            Kommentar

                            • medion
                              Användare
                              • augusti 2003
                              • 243

                              #15
                              Precis man får väl mata därefter. Jämför det med tex hundmat.. kanske lite dumt men det finns ju olika foder och man får ju mäta upp mängden därefter.Högkvalitetfoder kan ju inte jämföras med ett lågprisfoder. Menar inte att lågprisfoder är dåligt men man kanske får mata på mer.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...