Könsbestämmnng??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • SOLO
    Användare
    • augusti 2004
    • 53

    Könsbestämmnng??

    När kan man könsbestämma Doovin "Vargcikliden"? Vad skiljer hona från hane i ungdommen?
    Mina yngel är 7-9cm.
    3x200,480,960 SA&CA
  • jinnarparen
    NCS Medlem
    • april 2002
    • 2670

    #2
    Ursprungligen postat av SOLO
    När kan man könsbestämma Doovin "Vargcikliden"? Vad skiljer hona från hane i ungdommen?
    Mina yngel är 7-9cm.
    När de är i den storleken så är oftast hanarna mer grå än vad honorna är. Fast de kan vara svårt att se den skillnaden redan då. Några storleksskillnader kan man inte gå på då honorna växer lika fort som hanarna upp till ca 15-17 cm.
    En sak som jag har noterat under de 7 år som jag har haft dovii är att honorna oftast är de som tar revir först och hanarna i början har problem med att freda sig.

    Välkommen i den lilla doviiklubben!
    Det är inte många som står ut med doviins alla "dumheter" under en längre period, själv har jag nästan gett upp vid 2 tillfällen förut.
    Åter till CA

    Det är där jag hör hemma

    Kommentar

    • SOLO
      Användare
      • augusti 2004
      • 53

      #3
      Tack "jinnarparen"....du är en klippa. Tog hem ett antal yngel ifrån nike69 i julas. Sen har man ju sagt att Doovi är som dom är....skall bli kul att kunna bilda sig en egen uppfattning om dessa "firrar"....SER FRAM EMOT DETTA.....sen får jag väll väta ett tag till och se vad som händer
      3x200,480,960 SA&CA

      Kommentar

      Arbetssätt...