Canon Ixus 55 eller vad ska man köpa?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • badboy
    Användare
    • maj 2005
    • 137

    Canon Ixus 55 eller vad ska man köpa?

    En jobbarkompis frågade mig vad han ska köpa för kamera(kompakt)
    Jag sa att jag är helnöjd med min ixus40 och jag sa att du får en bättre variant(ixus 55) med 512mb minneskort för under 3kkr. Så jag ska ta med min kamera så han får känna lite på den nu på måndag. Men finns det någon annan modell/märke ni tycker man ska kolla in?
    Det han gillade på min var att den är liten och inte har några utstickade delar samt att det är bra byggkvalite.
    Priset med ett 512mb minneskort inräknat får nog inte överstiga 3kkr allt för mycke.
  • deelay
    Användare
    • september 2002
    • 5394

    #2
    Tidiningen foto höjjer Fujifilm Finepix F11 till skyarna så den kanske kan vara något...
    http://www.aquariumstockholm.se/

    Kommentar

    • THE-FONZ
      Användare
      • oktober 2005
      • 99

      #3
      Jag har ju själv tänkt att köpa mig en ny kamera, jag ringde de på www.cyberphoto.se
      och de har en Sony W30 som är super bra enligt säljarna, den är i samma klass som Canon Ixus 750, men Sony W30 kostar 2095 kr villket är väldigt prisvärt. Jag hoppas att det hjälper dig något. Annars så kan din kompis få köpa min Pentax Optio 330 GS Billigt.

      Kommentar

      • doctor
        Användare
        • december 2003
        • 238

        #4
        Ursprungligen postat av deelay
        Tidiningen foto höjjer Fujifilm Finepix F11 till skyarna så den kanske kan vara något...

        En sån köpte jag att ha som andra kamera nu för några veckor sedan och den är verkligen trevlig. Snabb och tar bättre bilder på höga isotal än många konkurrenter. Den är lite tjockare än ixus 55an och jag tycker väl att de kunde ha haft lite fler pixlar på skärmen men det är det enda klagomålet jag har. Bildkvaliteten är väldigt bra för att vara en kompakt. Även själva kameran känns välbyggd och gedigen.
        Med minnet hamnar du nog 500-700 kr högre än budgeten iof.

        Kommentar

        Arbetssätt...