Märkligt Discusbeteende

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bilbo
    NCS Medlem
    • april 2002
    • 1159

    Märkligt Discusbeteende

    Jag har 9 st discus tillsammans med lite annan fisk i mitt 450 liters akvarium. En av discusarna har börjat bära sig konstigt åt efter det att den återhämtat sig efter att ha varit dålig ett tag. Denna discus putsar sidorna på en annan discus. Det är bara en discus som blir utsatt för denna behandling och den verkar egentligen inte ha något emot det. Den discus som utför putsandet blir nästan helt kolsvart i färgen när den håller på och putsar, och väldigt aggresiv mot andra discusar. När den inte putsar är den pigg och färgar som de andra.
    Någon som har någon idé om vad det kan vara?

    // Magnus

    // Magnus Arvidsson
  • salar
    Användare
    • juni 2002
    • 227

    #2
    Annars kan det vara så att en fisk blir mörk och tittar uppåt medans den blir putsad.Det är det enda jag har varit med om, fast för dig låter det ju tvärtom.Vad jag hört så är det mest troligt ett socialt beteende mot en mer(eller mindre) dominant fisk.
    Dessvärre är en annan teori att det är sjukdom på gång och något som inte står rätt till.Har dock inga säkra källor.

    SALAR
    SALAR

    Kommentar

    • Bilbo
      NCS Medlem
      • april 2002
      • 1159

      #3
      Problemet är att jag inte kan se på den putsade fisken om den blir mörk eftersom det är en Pigeon Blood, men du har rätt i det att den tittar mot ytan.

      // Magnus

      // Magnus Arvidsson

      Kommentar

      Arbetssätt...