Ventralis på dåligt humör!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bilbo
    NCS Medlem
    • april 2002
    • 1159

    Ventralis på dåligt humör!

    Jag har ett 450-liters med 1+3 O. ventralis "Sumbu" samt en större grupp P. nigripinnis i olika åldrar. Venralisenhanen har just lekt av en av honorna och är nu rejält aggro, finns det ngt sätt att dämpa hans aggressivitet, eller får man stå ut med att ha en fisk i mitten av karet och alla de andra utmed kanterna?
    // Magnus Arvidsson
  • Xork
    Användare
    • januari 2006
    • 93

    #2
    Tjenare

    Min Sumbu hane beter sig lika dant[:-(] .
    Brukar avta efter nagon dag eller sa. Jag iofs turen (eller vad man skall saga) att min tagt ett horne som revir, och halva 540 karet nar det ar lekdax.

    Hoppas han lugnar sig snabbt.

    MVH
    Martin
    Sisten i vattnet är en....twedmark@spray.se

    Kommentar

    • Jonas E
      Användare
      • februari 2003
      • 2533

      #3
      jag tog de säkra före det osäkra...jag har 16st sumbu =)

      dämpa ventralisaggressioner...humm, skaffa något aggressivare? Är väl det enda jag kan tänka på...massa vallisneria fungerar som reviravdelare....det är väl det enda jag lyckats med när det gäller att dämpa aggressioner

      Alla mina stod ett tag utmed kanterna med ventralishanen i mitten, vallisnerian fixade till så att han inte kunde se de andra så bra. Nu har han kanske bara 80-90centimeter av mitt 720 till skillnad från 1.50-170 som han hade innan.
      Senast redigerad av Jonas E; 20 mars 2006, 23:11.
      /Jonas
      540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

      Kommentar

      • Bilbo
        NCS Medlem
        • april 2002
        • 1159

        #4
        Jaja, det är väl som det är då, det är ju tur att det är en riktig juvel man har mitt i karet iaf!
        // Magnus Arvidsson

        Kommentar

        Arbetssätt...