Fullt på Ciklidstämman

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Larry Stockholm
    Användare
    • november 2004
    • 343

    Fullt på Ciklidstämman

    Tyvärr lyckades jag missa min anmälan inom föreskriven tid, men jag trodde i min enfald att föranmälan bara behövdes ifall man ville ha boende. Jag hade tänkt att besöka stämman båda dagarna,(tillsammans med min tjej efter övertalning) men detta gick tydligen inte. Arrangörerna skulle inte kunna tänka sig att byta lokal, så att de som tänkt som jag, också fick en möjlighet att deltaga?? Jag är nog inte ensam om detta. Jag fick avboka mitt hotellrum.
    Besviken
    Larry Stockholm.
    Men ha det trevligt ni som kom med.
    Lasse Omfors

    Akvaristiken går i vågor
  • Zaphi
    NCS Medlem
    • juli 2002
    • 5395

    #2
    Tyvärr är platserna slut ja. Dessutom är du lite sent ute. Beskrivningarna och villkoren för årets stämma kunde inte varit tydligare. Vi har gått ut i Ciklidbladet, på www.ciklid.se och på andra sajter med information om att:

    1. det endast finns 110 platser
    2. det är först till kvarn som gäller
    3. sista anmälningsdagen är 17 mars

    Att byta lokal är omöjligt och ett av GCGs krav för att arrangera Ciklidstämman 2006 var att vi skulle få ha det i Universeum. Detta har även NCS godkänt. Att arrangera stämman är ett mastodontarbete vilket många inte verkar inse. Att ändra och modifiera i sista stund är helt otänkbart.

    Det lutar åt att NCS kommer ta fram nya regler samt en handbok kring arrangerandet av stämman inför nästa år, men iår kan vi inte göra några förändringar.
    www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

    Kommentar

    • Hank
      Användare
      • april 2002
      • 1321

      #3
      Undra hur många det egentligen handlar om? (som vill gå på stämman men inte fick plats)
      Just nu har jag bara hört talas om 3st (med er), men det är ju illa nog :/
      /#378 Hank
      Zoonen:
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=76285

      NCS medlemsbilder:
      http://www.ciklid.se/medlemsbilder_f...20Persson'

      Kommentar

      • Jonas E
        Användare
        • februari 2003
        • 2533

        #4
        Jag vill inte vara taskig eller på nå't sätt elak men läser man inte igenom allt ordentligt och därför inte förstår det som skrivits på webben och i ciklidbladet får man skylla sig själv.
        Senast redigerad av Jonas E; 20 mars 2006, 14:28.
        /Jonas
        540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

        Kommentar

        • Johan
          Användare
          • augusti 2002
          • 3029

          #5
          förstår att det är trist. men någonstans får man sätta gränsen vi det visst antal besökare. "hänger man inte med isvängen" så är det lätt att missa o spec nu i år verkar det vara stort tryck på stämman. kanske nåt att tänka på till nästa att ha ett ställe som rymmer fler än årets.

          Kommentar

          • Hank
            Användare
            • april 2002
            • 1321

            #6
            Viktor:
            Hur många "paket" hade ni kunnat sälja iår?
            /#378 Hank
            Zoonen:
            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=76285

            NCS medlemsbilder:
            http://www.ciklid.se/medlemsbilder_f...20Persson'

            Kommentar

            • Zaphi
              NCS Medlem
              • juli 2002
              • 5395

              #7
              Jag tänker inte kommentera detta ytterligare i detta forum då det endast kommer leda till mer diskussion. Villkoren var klara som en sedimentfri sjö. De som har klagomål kan maila dem till info@gcg.se eller till NCS styrelse.

              Det handlar inte om många personer som inte uppfattat villkoren.
              Senast redigerad av Zaphi; 20 mars 2006, 14:46.
              www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

              Kommentar

              • PatrikMalmo
                Användare
                • maj 2005
                • 4642

                #8
                Visst är det trist om folk missar stämman, men jag tycker villkoren varit klara som korvspad. Går att ändra på till framtida stämmor, men inte just nu - helt enig i det efter att ha varit med om att arrangera en Akvariets dag samt dragit ett bra lass på MAF:s senaste utställning (ni vet väl om att det är en ny på gång till oktober?!?). Att byta lokal och arrangera om i sista minuten är inget man gör i en handvändning - samtidigt är frågan alltid fri.

                Jag är fullt medveten om vilket attans arbete ni gör just nu, Zaphi - och jag kan bara beklaga de som inte kommit med och uppmuntra andra lösningar i framtiden. All cred för jobbet ni gör - och trist för de som inte kom med. Just nu är livet sådant i allafall. Och till Zaphi och arrangörerna specifikt ger jag ett råd från personlig erfarenhet: ta det lugnt med alkoholen när "spänningen släppt". Ruggigt lätt att landa i den fällan...

                Hilsen till alla läger,

                P
                Ingen fisk har läst böckerna.

                Kommentar

                • deelay
                  Användare
                  • september 2002
                  • 5394

                  #9
                  Spelar vell ingen roll hur manga ganger man leser igenom reglerna, antalet platser e ju begrensat sa vissa kommer ju inte kunna komma hursomhelst... GB e ju bara en forort till sthlm sa det e klart att platserna inte recker =)

                  Ps. fortfarande spanskt tgb, derav stavningen.
                  http://www.aquariumstockholm.se/

                  Kommentar

                  • PatrikMalmo
                    Användare
                    • maj 2005
                    • 4642

                    #10
                    deelay,
                    Gbg är en förort till Köpenhamn, så där har du helt fel. Stockholm däremot är en avkrok i Europa... *skratt*
                    Ingen fisk har läst böckerna.

                    Kommentar

                    • deelay
                      Användare
                      • september 2002
                      • 5394

                      #11
                      Ursprungligen postat av PatrikMalmo
                      deelay,
                      Gbg är en förort till Köpenhamn, så där har du helt fel. Stockholm däremot är en avkrok i Europa... *skratt*
                      Jo ibland undrar man om det fan inte e sa... det e inte ofta det kenns som man bor i en huvudstad.
                      http://www.aquariumstockholm.se/

                      Kommentar

                      • panna
                        Användare
                        • december 2004
                        • 233

                        #12
                        Att det blev så många som ville till stämman beror nog på två saker: Göteborg med alla dessa akvarieaffärer som har kvalitetsciklider och Universeum. När jag första gången läste på forumet att det skulle bli Göteborg och Universeum så tänkte jag Wow det får jag inte missa. Detta blir min första stämma. mvh. Jouni

                        Kommentar

                        • StefanL
                          Användare
                          • augusti 2002
                          • 10784

                          #13
                          Jag hann inte med och hade tänkt att vara med i år...men reglerna var klara...tycker dock att det var lite synd att begränsningen var aningen låg efter efterfrågan, men sådant kan man inte veta.

                          Jag tycker inte heller att Larrys kritik var speciellt hård så därför blir jag lite förvånad över Viktor´s reaktion. Det är ju ingen som spytt galla över arrangemanget vad jag kunnat utröna?

                          Jag har faktiskt tänkt att eventuellt dra till Universeum med familjen iallafall...och snoka runt lite bland alla ciklidister...eller absolut dra till Nol och Ciklidleken och kanske där träffa på några kända forumbesökare även om man själv inte kan delta på själva stämman.

                          Kommentar

                          • PatrikMalmo
                            Användare
                            • maj 2005
                            • 4642

                            #14
                            Tycker inte heller att Larry´s kritik var speciellt hård, men greppar ändå Viktor´s reaktion - om ni någonsin varit med om att arrangera något liknande så vet ni hur mycket jobb det är. Misstänker att Viktor & Co i Gbg har jobbat som små illrar för att få ihop det här och ÄNDÅ "klagas det", liksom (ursäkta uttrycket klagas, men i allafall). En överdriven liknelse är att det känns ungefär som om man gör sitt verkligt bästa på jobbet och ändå får skit för det.

                            Nå, jag tror inte det är illa ment från någon sida egentligen, så det är kanske bäst att lägga det åt sidan just nu. Point taken, point given.

                            Hilsen,

                            P
                            Ingen fisk har läst böckerna.

                            Kommentar

                            • Zaphi
                              NCS Medlem
                              • juli 2002
                              • 5395

                              #15
                              Ursprungligen postat av Stefan Larsson
                              Jag hann inte med och hade tänkt att vara med i år...men reglerna var klara...tycker dock att det var lite synd att begränsningen var aningen låg efter efterfrågan, men sådant kan man inte veta.
                              Det finns nog ingen som inte tycker det är synd. Det är en självklarhet.

                              Ursprungligen postat av Stefan Larsson
                              Jag tycker inte heller att Larrys kritik var speciellt hård så därför blir jag lite förvånad över Viktor´s reaktion.
                              Min reaktion och mitt svar var konkret och i detalj, inget annat.
                              www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

                              Kommentar

                              Arbetssätt...