tokig boucorti!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • pirran
    Användare
    • december 2004
    • 186

    tokig boucorti!

    min boucorti hanne på ca 15 cm har blivit helt tokig han har grävt en grop som han ligger och trycker sig mot och gräver,gräver och vaktar han har även genital tapitillen ute..... han är dock ensam om detta honan är mindre och nog inte könsmogen hon är så långt bort från honom hon kan vara! Har han precis blivit könsmogen eller är det denna årstid de brukar leka?
    han har hållt på så här i snart en vecka.....
    pirran
  • Lundensis
    Användare
    • mars 2004
    • 2262

    #2
    Ursprungligen postat av pirran
    min boucorti hanne på ca 15 cm har blivit helt tokig han har grävt en grop som han ligger och trycker sig mot och gräver,gräver och vaktar han har även genital tapitillen ute..... han är dock ensam om detta honan är mindre och nog inte könsmogen hon är så långt bort från honom hon kan vara! Har han precis blivit könsmogen eller är det denna årstid de brukar leka?
    han har hållt på så här i snart en vecka.....
    Han är väl helt enkelt könsmogen och på lekhumör. Årstid spelar nog mindre roll i akvarium.

    Kommentar

    • pirran
      Användare
      • december 2004
      • 186

      #3
      okey jag kan tänka mej det! då får jag bara vänta på honan och hoppas att hon växer till sej snabbt!!!( Trodde att de var lite beroende av årstiden.)
      pirran

      Kommentar

      • JockeB
        Användare
        • maj 2004
        • 2964

        #4
        Ursprungligen postat av pirran
        okey jag kan tänka mej det! då får jag bara vänta på honan och hoppas att hon växer till sej snabbt!!!( Trodde att de var lite beroende av årstiden.)
        Precis så betedde sig min stora hane med innan honorna kom ifatt han, han lekte med den minsta först men det slutade inte så bra, sen "valde" den största honan honom och dom är ett jätte bra par (än så länge). Hoppas det går bra.
        Mvh Jocke
        Mvh Jocke
        Centralamerikanska Ciklider!

        Kommentar

        • pirran
          Användare
          • december 2004
          • 186

          #5
          Ja jag ska väl ha en himla tur om det händer något mellan han och honan för det är den enda honan jag har men vem vet det har skett liknande saker förr...
          pirran

          Kommentar

          Arbetssätt...