Ciklidstämman 2007

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Robin
    Användare
    • januari 2003
    • 4526

    #16
    Skryter du om att du kallar Ljusblå på internet eller vad skryter du om?[]
    Mvh
    Robin

    Kommentar

    • Anna Österman
      Användare
      • mars 2006
      • 282

      #17
      Bra idé

      Ett lysande förslag. Jag har varit på Akvariets Dag anordnat av finnar och det var mycket trevligt. Idén med att bo på färja löser ju boendeproblem och dylikt. Bara att boka upp en båt så vet man var man har folket[] och förfest kan inte heller vara något problem. Stockholm lider knappast av krogbrist.

      Vad gäller den andra diskussionen så vill jag citera en kund från en hobbybutik där min pojkvän jobbade "Vad gör alla icke-nördiga människor om dagarna?"[]
      Fiskar är vänner-inte mat!

      Kommentar

      • Zaphi
        NCS Medlem
        • juli 2002
        • 5395

        #18
        Ursprungligen postat av Bright_Blue
        Ta inte illa upp men vad säger ni till era nära och kära innan ni ska åka på ciklidstämma? Man kan ju bara tänka sig vad dem andra i klassen skulle säga om man berättade att man skulle på ciklidstämma???
        Det där med att vara rädd över att klassas som nörd växer nog bort med åren. Jag har en gång blivit kallad "nördig, men på ett coolt sätt" av en kompis. Sikken hyllning! Ibland frågar jag folk vad de gör på sin fritid och många verkar tycka att umgås med kompisar är en hobby. Det tycker inte jag, det är ju en självklarhet.
        www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

        Kommentar

        • Bright_Blue
          NCS Medlem
          • juni 2004
          • 1582

          #19
          Hej på er, jo jag har berättat lite smått för de andra i klassen och de jag tagit med till lokalen har tyckt det varit väldigt häftigt, all släkt vet att jag är insnöad som många andra akvarister men jag tror inte alla vet om att de är insnöade, i deras (min) kretsar allt runt fiskar/akvarier och man blir nästan bortkopplad från samhället när man spenderar sena kvällar i lokalen och ligger o tänker på fiskar innan man somnar. Jag vet att jag kommer få skit för det här, vissa skulle aldrig hålla med mig medans andra skulle hålla med mig. Jaja tyck som ni vill och sen ville jag ha en intressant diskussion. Fortsätt argumentera.

          Mvh/ Mr. Bright

          Kommentar

          • Robin
            Användare
            • januari 2003
            • 4526

            #20
            Det jag tänker på när innan jag somnar är absolut inte fiskar.. möjligen det mbunas är bäst på. []
            Mvh
            Robin

            Kommentar

            • malplacerad
              Användare
              • maj 2005
              • 877

              #21
              Ursprungligen postat av Robin
              Det jag tänker på när innan jag somnar är absolut inte fiskar.. möjligen det mbunas är bäst på. []
              Slåss? :p
              ||||

              Kommentar

              • StefanL
                Användare
                • augusti 2002
                • 10784

                #22
                Va? Har du svårt att bestämma dig vart ditt revir är? Till höger eller vänster i sängen? Fasen Robin...bestäm dig! []

                Ah Malplacerad hann före...;-)

                Kommentar

                • Robin
                  Användare
                  • januari 2003
                  • 4526

                  #23
                  Jadu Stefan tänk om det vore så väl! ;-)
                  Mvh
                  Robin

                  Kommentar

                  • StefanL
                    Användare
                    • augusti 2002
                    • 10784

                    #24
                    Hehe...förstod nästan att du fick ta den sida som blev över...toffel! *asg*

                    Kommentar

                    • AnnikaY
                      NCS Medlem
                      • december 2002
                      • 228

                      #25
                      Jag tycker att båt-förslaget är toppen!

                      Jag kan tänka mig att hjälpa till med arrangemanget. Jag var med och fixade Akvariets Dag i Uppsala.

                      Kommentar

                      • Joakim Draktoft
                        NCS Medlem
                        • april 2002
                        • 7334

                        #26
                        Finns det föreningar som i denna tråd vill avvisera sitt intresse för att gå vidare med att eventuellt arrangera Ciklidstämman 2007 så gör inlägg här eller maila, så att NCS styrelse kan ta kontakt med er så att ni kan presentera er plan.

                        Vi behöver som komplement till era inlägg i denna tråd få in en officiell intresseanmälan till adressen styrelsen[a]ciklid.se, benämn mailet "Intresseanmälan - Ciklidstämma 2007".

                        För övrigt är 2007 NCS 40-årsjubileum.

                        Paralellt så ligger några förfrågningar ute om arrangemang, och dessa skall tas i beaktande precis som de som inkommer via denna tråd.
                        Joakim Draktoft
                        f.d Webmaster Ciklid.se
                        ____________________________________________

                        Kommentar

                        • Eddie
                          Användare
                          • mars 2007
                          • 109

                          #27
                          Ursprungligen postat av AnnikaY
                          Jag kan tänka mig att hjälpa till med arrangemanget. Jag var med och fixade Akvariets Dag i Uppsala.
                          Va akvarietsdag i Uppsala!? Vad kul är det ofta sådana saker i Uppsala eller? Skulle vara mycket intreserad av "Akvariets dag"

                          MvH
                          Eddie

                          Kommentar

                          Arbetssätt...