Reflektorer...problem!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • StefanL
    Användare
    • augusti 2002
    • 10784

    Reflektorer...problem!

    Jag har haft ett problem med mina reflektorer till lysrören en längre tid och det har irriterat mig grymt en stund. Hur tusan kan de göra hållare/klämmor av plast som är känsliga för värmen från lysrören??? De blir som kex och faller sönder!! Nu när jag gjorde vattenbyte i mitt kar så flyttade jag rampen varav hela reflektorn rasade...

    Nu åkte skiten ut och jag undrar om någon vet om några klämmor som man själv kan skaffa och använda när professionella reflektortillverkare har huvudet under armen och inte förstår bättre att hela produkten måste hålla kvalitet. Blir så förbannad på sådant här klanteri som bara irriterar i hobbyn.

    Märket...superba Arcadia...öh!
  • deelay
    Användare
    • september 2002
    • 5394

    #2
    Det e nog snarare så att billigt säljer bättre en kvalite, det behöver inte alltid vara så att själva materialet är dyrare utan det måste kanske bara vara något annat men det kostar pengar att ta fram genom olika tester o försök vilket ingen vill betala för i slutändan. Det finns riktigt bra rampe med innbyggda reflekorer som kostar en slant mer... men som sagt majoriteten föredrar det billigare alternativet. Det har ofta här funnits trådar om just att hitta det billigaste och varje gång någon säger att det finns bättre saker så kommer alltid penga frågan upp... men men det e annan historia. klipsen går ju att köpa lösa för en mindre slant så man kan byta dom varefter det behövs utan att behöva punga ut med en massa pengar.
    http://www.aquariumstockholm.se/

    Kommentar

    • StefanL
      Användare
      • augusti 2002
      • 10784

      #3
      Vart finns dessa att köpa lösa?

      Kommentar

      • aquanord
        Användare
        • januari 2005
        • 373

        #4
        Akvairelagunen här uppe i Umeå har både plast- och metallclips till juwelreflektorerna. Finns säkert på andra ställen med.

        Jag köpte metall nu senast, det känns som att man kommer att tjäna igen de extra slantarna i slutändan.
        simma lungt...
        ------------------------
        www.aquanord.net - Min akvariesida med bilder, videoklipp & annat skoj
        Umeå akvarieförening
        ------------------------

        Kommentar

        • StefanL
          Användare
          • augusti 2002
          • 10784

          #5
          Inget snack om att det i sådana fall är värt pengarna med metallclips. De som medföljer Arcadias reflektorer är ju rent skämt...jag fattar inte varför man säljer en sådan produkt där man VET att clipsen inte klarar värme.

          deelay: Jag har länge förespråkat att man är mer DIY eller att man försöker jaga billigare prylar så gott det går (tror du syftade på just det)...jag är däremot inte förespråkare av att köpa billiga grejer av låg kvalitet. Arcadia är ändå ett välkänt märke och deras prylar säljs hos de flesta Zoobutiker.
          Senast redigerad av StefanL; 11 mars 2006, 18:18.

          Kommentar

          • deelay
            Användare
            • september 2002
            • 5394

            #6
            Ursprungligen postat av Stefan Larsson
            Jag har länge förespråkat att man är mer DIY eller att man försöker jaga billigare prylar så gott det går (tror du syftade på just det)...jag är däremot inte förespråkare av att köpa billiga grejer av låg kvalitet.
            Tyvärr så är oftast billiga saker crap... inte alltid men oftast.
            http://www.aquariumstockholm.se/

            Kommentar

            • StefanL
              Användare
              • augusti 2002
              • 10784

              #7
              Ursprungligen postat av deelay
              Tyvärr så är oftast billiga saker crap... inte alltid men oftast.
              Så sant så sant...

              Kommentar

              Arbetssätt...