tetracanthus temperatur känslig?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • pirran
    Användare
    • december 2004
    • 186

    tetracanthus temperatur känslig?

    Min tetracanthus hane dog för ett par dagar sen och jag upptäckte i samband att min doppvärmare gått sönder så temeraturen var endast 23-24 grader mot vanligtvis 27-28 grader det har troligen vart så ett par dagar( 2-5 antar jag )kan han ha dött av detta är de så väldigt känsliga eller är det troligare att han dog av annat?
    pirran
  • jinnarparen
    NCS Medlem
    • april 2002
    • 2670

    #2
    När de är små så är de känsliga mot för kallt vatten.
    Mina tetracanthuspar går i kar med temperaturer på 23-24 grader och har gjort så under hela vintern. Jag ser inga tecken på någon nära förestående död på mina, så det måste ha varit något annat.
    Håller tummarna för att du hittar en ny hane snart.
    Åter till CA

    Det är där jag hör hemma

    Kommentar

    • JockeB
      Användare
      • maj 2004
      • 2964

      #3
      Håller med Jinnarparen, mitt par går nu i ett kar med ca 24 grader och leker dessutom så det måste vara något annat.
      Synd på din hane hoppas som sagt att du hittar en ny.
      Mvh Jocke
      Mvh Jocke
      Centralamerikanska Ciklider!

      Kommentar

      • pirran
        Användare
        • december 2004
        • 186

        #4
        Ja det var kanske något annat!! Men det märktes inget på 5 min var han död bara!! Det konstiga var att sen han och honan flyttat till 720l har de inte ens sett åt varandra och i 220l lekte de flera gånger... kanske var att de andra fiskarna är så stora så de hade nog ingen chans att vakta några yngel ändå! Det är nog inte det lättaste att hitta en ny hane jag har inte ens lyckats hitta en synspila hona och de är ju lite vanligare! Jag har faktiskt funderat på att sälja henne, jag tror jag har för trångt i mitt akvarie det är ju 720l och det år 2 jaggor xl 1 synspila xl 3 splendia medium 2 blåciklider small 2 boucorti medium 2st gibbiceps och jag vill verkligen ha kvar synspilan,boucortin och splendidan, är det ok att ha 2st tetracanthus också så vill jag ju gärna ha det också!!
        pirran

        Kommentar

        Arbetssätt...