flaggciklid

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • zlatankomplex

    flaggciklid

    har i ett 375l kar 4st hantelciklider ca 7cm + st Flaggciklid på ca 6cm + ett stim buenos aires tetror. kan berätta att det är ett hårt liv för mina växter!!..

    har upptäckt att min flaggciklid är lite av en diktator som jagar iväg hantlarna så fort de
    simmar upp på mellan nivå, kan detta beteende försvinna om jag får tag i några extra kompisar till honom? undrar även var i skåne Malmö/lund man kan hitta flaggciklider?

    hur stora blir tetrorna i affären förstod jag det som om de blev riktiga bjässar medans alla beskrivningar säger 7-10cm
  • Lundensis
    Användare
    • mars 2004
    • 2262

    #2
    Flaggciklider brukar finnas i de flesta butiker. Sandby ciklidhobby brukar ha dem.

    Kommentar

    • sydamerikanen
      Användare
      • oktober 2005
      • 108

      #3
      Hantlar är väldigt snälla till att börja med. Svårt att veta om flaggen lugnar ned sig om du skaffar fler. Om du redan tycker att du har problem med växterna, så är min erfarenhet att hantlar ej rör växterna mer än vid lek då de kan gräva till skillnad från flagg, som gärna tuggar i sig speciellt långbladiga sorter vid ytan. Bra och tänka på innan man skaffar fler alltså... ;-)
      375L Sydamerika med rötter och växter
      stort chokladpar (hypselecara temporalis) på över 20 cm som dansar samba när de är på humör :-)
      2 gebbicepsmalar, 4 mindre G. balzanii (lugna jordätare)

      Min Zoon

      Kommentar

      • Jorsa
        Användare
        • december 2003
        • 199

        #4
        Mina Hantlar tuggade i sig allt i växtväg som placerades i karet.
        Tror det är väldigt olika mellan olika fiskar.
        Bara ekonomin och boytan sätter gränser...

        Kommentar

        Arbetssätt...