Ciklidister i Karlskrona

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Banderad
    Användare
    • februari 2006
    • 3479

    Ciklidister i Karlskrona

    Jag flyttade till Karlskrona för inte allt för länge sedan. Ciklidintresset i stadens akvarieförening är väl inte riktigt lika fanatiskt som mitt.... Finns det möjligen fler ciklidister från dessa trakter? Vad jag vet finns det ingen formell ciklidförening i staden i alla fall.

    /Jocke
  • calle-hallabro
    Användare
    • juli 2005
    • 303

    #2

    Är kanske något för dig

    //Calle
    **********
    En Mal idiot!
    www.goc.se

    Kommentar

    • Banderad
      Användare
      • februari 2006
      • 3479

      #3
      Tackar så mycket för tipset

      Kommentar

      • Lucas_magi
        Användare
        • april 2005
        • 63

        #4
        Ursprungligen postat av calle-hallabro
        http://www.karlskronamalawi.com/
        Är kanske något för dig

        //Calle
        Den länken funkar inte längre?

        Kommentar

        • tezz
          Användare
          • februari 2006
          • 1069

          #5
          Jag är från karlskrona men jag har alldrig varit med i föreningen där har väll alldrig varit så mycket fisk prat där , sist jag va där för 10-15år sen fans där dock ett tropheus kar och ett malavi kar
          karlskrona malavi va ebbe här på forumet som hade

          Kommentar

          • Lucas_magi
            Användare
            • april 2005
            • 63

            #6
            Det va ju synd..=/

            Det skulle va roligt om det blev någon ciklid-förening där man kunde umgås med fler som tycker det är kul med ciklider..=)

            Men de finns kanske för få såna i karlskrona..?

            Kommentar

            • Banderad
              Användare
              • februari 2006
              • 3479

              #7
              Karlskronamalawi var ingen föreningen, utan några killar som odlade lite fisk i en lokal. Jag var där och hälsade på en gång. Vad jag vet har de dock lagt ner verksamheten. Akvarieföreningen finns dock kvar, inte jättemycket ciklidprat där direkt. Fast jag är med om det blir lite folk som träffas och pratar lite ciklider någon gång ibland. Man måste ju inte ha en lokal. Det går ju att träffas hemma hos folk också. Fast då bör vi vara ett gäng tycker jag.

              /Jocke

              Kommentar

              • tezz
                Användare
                • februari 2006
                • 1069

                #8
                Ursprungligen postat av Banderad
                Karlskronamalawi var ingen föreningen, utan några killar som odlade lite fisk i en lokal. Jag var där och hälsade på en gång. Vad jag vet har de dock lagt ner verksamheten. Akvarieföreningen finns dock kvar, inte jättemycket ciklidprat där direkt. Fast jag är med om det blir lite folk som träffas och pratar lite ciklider någon gång ibland. Man måste ju inte ha en lokal. Det går ju att träffas hemma hos folk också. Fast då bör vi vara ett gäng tycker jag.

                /Jocke
                Det kan man väll göra utan att ha någon förening

                Kommentar

                • Bright_Blue
                  NCS Medlem
                  • juni 2004
                  • 1582

                  #9
                  Tja Jocke, hörde att du ville delta i när vi har våra ciklidmöten från utbrytargruppen från KAF, vore kul. Får kika ner i min lokal om du är i Kalmar ngt i sommar.

                  Mvh/ Joel

                  Kommentar

                  • Lucas_magi
                    Användare
                    • april 2005
                    • 63

                    #10
                    Ursprungligen postat av Banderad
                    Karlskronamalawi var ingen föreningen, utan några killar som odlade lite fisk i en lokal. Jag var där och hälsade på en gång. Vad jag vet har de dock lagt ner verksamheten. Akvarieföreningen finns dock kvar, inte jättemycket ciklidprat där direkt. Fast jag är med om det blir lite folk som träffas och pratar lite ciklider någon gång ibland. Man måste ju inte ha en lokal. Det går ju att träffas hemma hos folk också. Fast då bör vi vara ett gäng tycker jag.

                    /Jocke
                    ja de skulle va kul om man hittade på något sådant. Jag pratar lite med en på zoopet som också bor i karlskrona, han skulle säkert också villja va me. =)

                    Man skulle ju t.ex. kunna åka iväg till åleds eller något liknande för deras utbud är ju något större än det som man kan hitta i karlskrona.

                    Bara ideér jag får.

                    Kommentar

                    • Banderad
                      Användare
                      • februari 2006
                      • 3479

                      #11
                      Joel: Jag kom precis hem från Kalmar nu. Men det blir säkert fler resor i sommar. Jo, jag tänkte besöka er ibland när ni träffas. Rolf skulle tjoa till nästa gång lovade han. Vore kul att se lokalen.

                      Lucas_magi: Det är alltid intressant med akvarieresor. Just nu får jag nog lugna mig lite tror jag, men till hösten kanske? Man skulle kanske kunna hinna med Kungsbacka också efter Åleds. Prata gärna med akvariefolk du känner/känner till i Karlskronatrakten. Alltid kul att träffas/ta en fika och prata med andra ciklidister.

                      /Jocke

                      Kommentar

                      • Lucas_magi
                        Användare
                        • april 2005
                        • 63

                        #12
                        Jo men till hösten skulle ju gå bra, då ska mina kar va klara om man hittar något extra skoj. =)

                        Ja men jag ska skriva till dom som jag har pratat med på zoopet. Dom som är från karlskrona kan ju gärna göra ett inkägg i tråden.

                        Hur går det med din källare, kommer du någon vart?

                        Kommentar

                        • Banderad
                          Användare
                          • februari 2006
                          • 3479

                          #13
                          Håller på att sälja en massa prylar på tradera nu (gamla rollspel) för att få loss lite pengar till källaren. Så jag har inte gjort något fysiskt arbete där nere alls nu (tar en himla massa tid att sälja pryl för pryl).

                          /Jocke

                          Kommentar

                          • Banderad
                            Användare
                            • februari 2006
                            • 3479

                            #14
                            Ursprungligen postat av Lucas_magi
                            Jo men till hösten skulle ju gå bra, då ska mina kar va klara om man hittar något extra skoj. =)

                            Ja men jag ska skriva till dom som jag har pratat med på zoopet. Dom som är från karlskrona kan ju gärna göra ett inkägg i tråden.

                            eller de som är från Karlskrona/Ronneby/Karlshamn-området. Känns som om det inte kryllar av ciklidister i området direkt...

                            /Jocke

                            Kommentar

                            • irezumi85
                              Användare
                              • juni 2007
                              • 38

                              #15
                              hej

                              hej jag är oxå hemma hörande i karlskrona.
                              /720 med vieja synspilum samt påfågel ciklider.
                              450 med jaguar ciklider

                              Kommentar

                              Arbetssätt...