Lägg upp era nytagna bilder - Del 2

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jarinen
    Användare
    • april 2003
    • 1888

    Ursprungligen postat av drd
    VF karet
    Mycket snyggt! Det är sådär jag tänker mig SA biotop när det nämns. Där har du verkligen fått till det!

    Mvh Jari

    Kommentar

    • drd
      Användare
      • december 2004
      • 1112

      Man tackar och bugar
      // drd

      Nu med ännu fler malar.......L046 igen

      Min diskus o mal Zoon = http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=183541
      Bildarkiv på zpet= http://www.zoopet.com/medlemsbilder/...=30457&cat=500

      Kommentar

      • PatrikMalmo
        Användare
        • maj 2005
        • 4642

        Jepps,
        drd:s kar är schysst inredda, det vet jag efter att ha dömt hempristävling där. Fast kritiker som jag är vill jag ju inte ha Cryptos i ett SA-kar... *skratt* Snyggt inredda kar i all ära, men det är firrarna ni verkligen ska spana in hos drd. Fullständigt välskötta, enligt min mening - men det har ni nog greppat efter att ha sett på bilderna. Skötte alla sina firrar så vore odling en baggis.

        Annars blir jag helt nostalgisk av Nanochromisen. Hade ett kar som var specialinrett för dem för längesedan. I det karet rådde terrorbalans mellan två jämnbördiga hannar. En vacker dag bestämde sig en av hannarna för att syna, och jag fick se den mest sanslösa fight jag någonsin sett mellan två ciklider. De höll på i flera timmar, inklusive munkamp där de rullade fram över botten. Tom mitt akvariefientliga ex blev helt betagen (därav anledningen till att jag inte avbröt kampen, hoppades det skulle frälsa tösen).

        Nu är både karet och exet borta, men nostalgin är kvar. Attans foton du postar, Bjarne!!

        Hilsen,

        P
        Ingen fisk har läst böckerna.

        Kommentar

        • jarinen
          Användare
          • april 2003
          • 1888

          Vill bara poängtera att det är framförallt fiskarna i drds kar jag är imponerad av, inredningen är ju bara kanon den med.

          Mvh Jari

          Kommentar

          • StefanL
            Användare
            • augusti 2002
            • 10784

            Ja det läggs in grymt fina foton ständigt och det är verkligen roligt och inspirerande. Bjarnes foton håller alltid hög kvalitet och drd´s akvarium med scalare, discus och tetra är väldigt vackert. Önskar jag hade ett sådant kar...

            Sedan måste jag också kommentera Alexanders foton...imponerande vilket arbete som ligger bakom er lokal och med vilken entusiasm ni håller på med hobbyn. Jag har alltid sagt att det är grymt imponerande av er! Snygga inredda akvarium och att vara fisk där är nog ett riktigt gött liv...[]

            Kommentar

            • Alexander Ylipää
              Användare
              • oktober 2003
              • 3615

              Ursprungligen postat av Stefan Larsson
              Sedan måste jag också kommentera Alexanders foton...imponerande vilket arbete som ligger bakom er lokal och med vilken entusiasm ni håller på med hobbyn. Jag har alltid sagt att det är grymt imponerande av er! Snygga inredda akvarium och att vara fisk där är nog ett riktigt gött liv...[]
              Tack Stefan, det värmde. Bra att du skriver "ni". Det är alltså inte bara jag som håller lokalen levande, ja tacka alla medlemmar och "lokalvårdare" ;-) vi har! Gustav, Roger, Erik, Micke, Hasse, Niklas med flera!
              Mvh Alex

              Kommentar

              • drd
                Användare
                • december 2004
                • 1112

                Patrik !!!

                Du får ta med dig christian och köra förbi en dag
                Dom vildfångade diskusen och altumen måste ses live för rätta feelingen

                Nu står ett par av dom vilda diskusen och skakar och knaprar på en bit mangrove så det är nåt på g där nu oxå.

                Ett kallvattenbyte så smäller det till kanske
                // drd

                Nu med ännu fler malar.......L046 igen

                Min diskus o mal Zoon = http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=183541
                Bildarkiv på zpet= http://www.zoopet.com/medlemsbilder/...=30457&cat=500

                Kommentar

                • Björn
                  Användare
                  • april 2002
                  • 787

                  Grymt fina fiskar drd! Jag går själv och funderar på om jag ska göra om en av malawiburkarna till sydamerika (375liter). Vart har du fått tag i diskusen och altumen? Det är ju inte vanligt att man hittar så fina ex på Ica direkt =)

                  Mvh
                  Björn
                  fisklokalen.se - MER ÄN BARA FISKAR

                  Kommentar

                  • drd
                    Användare
                    • december 2004
                    • 1112

                    Visst köpte jag ett par malar av dig för ett o ett halvt år sedan Björn ?
                    I lund på gastelyckan eller i krokarna du hade nån lokal där va ?
                    Stämmer det tro ?En L46 hane stor som dela kar med några andra mysko malar du hade.

                    VF diskusen kommer från BL diskus i helsingborg
                    Nu till altumundran iaf....jag köpte dom 5 som jag har för 4 veckor sedan på annons på blocket och kan du gissa vad jag betala ?

                    800:- för dom , rena fyndet så jag försökte inte ens pruta
                    // drd

                    Nu med ännu fler malar.......L046 igen

                    Min diskus o mal Zoon = http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=183541
                    Bildarkiv på zpet= http://www.zoopet.com/medlemsbilder/...=30457&cat=500

                    Kommentar

                    • Björn
                      Användare
                      • april 2002
                      • 787

                      Ja, det kan nog stämma att du köpte mina malar. Fasen vad jag ångrar mej att jag sålde dom! =)

                      Är som sagt sugen på att göra om min 375:a till sydamerika med tetror, fjärilar, corydoras, L-malar och eventuellt diskus och/eller scalarer. Inredning får väl bli fin sand, några stora rötter och en del växter. Vad är bäst, att stoppa ner diskus och/eller scalarerna först eller sist?
                      Om dom är först i karet har jag inget billigare som "testat karet", men om jag stoppar i dom sist kanske det blir lite stressigt för dom?

                      Mvh
                      Björn
                      fisklokalen.se - MER ÄN BARA FISKAR

                      Kommentar

                      • Kalle-Maja
                        Användare
                        • december 2004
                        • 1324

                        Ursprungligen postat av drd
                        Nu till altumundran iaf....jag köpte dom 5 som jag har för 4 veckor sedan på annons på blocket och kan du gissa vad jag betala ?

                        800:- för dom , rena fyndet så jag försökte inte ens pruta
                        Bra jobbat! Ibland behöver man lite flyt. Måste ha ett getöga på Blocket alltså.

                        Kommentar

                        • Laesk
                          Användare
                          • februari 2004
                          • 2447

                          Galet snyggt kar drd! Du brukar lyckas

                          Vad fick du betala för discusen?
                          Lennart "Laesk" Axelsson
                          http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=65261

                          With CANON you can!

                          Kommentar

                          • Laesk
                            Användare
                            • februari 2004
                            • 2447

                            En lite rolig bild på en bocourti
                            Lennart "Laesk" Axelsson
                            http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=65261

                            With CANON you can!

                            Kommentar

                            • ozric
                              Användare
                              • mars 2004
                              • 3187

                              Bilder på ett av mina Eretmodus-par precis innan lek. Två timmar efter lek får honan däng av hanen sin och planerna att få dra upp hästnosyngel blir återigen grusade,precis som de 4-5 lekarna innan. Vad gör man för fel......
                              "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
                              c",)

                              Kommentar

                              • Midas_Tom
                                Användare
                                • mars 2005
                                • 809

                                snygg bild laesk
                                //tom

                                http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=428732

                                Kommentar

                                Arbetssätt...