Lägg upp era nytagna bilder - Del 2

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Laesk
    Användare
    • februari 2004
    • 2447

    jag köpte 2+2 lithobates av kent i nol vid nyår.. hanarna va ca 6cm å 99% utfärgade! Full bläs osv .. de är kvallité

    (dock har båda hanarna dött av okänd anledning) som 50% av alla andra i de karet .. )/&%¤/(#¤)"%!"%
    Lennart "Laesk" Axelsson
    http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=65261

    With CANON you can!

    Kommentar

    • StefanL
      Användare
      • augusti 2002
      • 10784

      Vad har hänt Laesk? Vilket händelseförlopp hade du på dödsfallen?

      Kommentar

      • malawijanne
        Banned
        • november 2005
        • 3217

        ja får faktiskt hålla med niklas för ovanlighets skull dom har har väldigt stor chans att bli kanon, om man har riktigt fina lithobases med bläs så är hela ryggfenan + lite till gult.
        sedan stefan den du visar är mycket äldre därav det blåa, det blåa lär komma på niklas senare

        Kommentar

        • malawijanne
          Banned
          • november 2005
          • 3217

          ja lennart är lithobates utfärgade vid 6 cm så är det inget tecken pä kvalite jag tycker att det är ett tecken på att dom har gått för trångt och fått för lite mat mvh janne

          Kommentar

          • StefanL
            Användare
            • augusti 2002
            • 10784

            Mycket riktigt Janne angående lithobates...men jag tyckte att det var mer distinkt blå färg på mina när jag skaffade dom och de var nog i samma storlek som deelays. Men visst kan det vara så att det blå kommer...bara det att jag aldrig sett en lithobates med så lite blått i fenorna trots att den nu visar tendenser på att plocka fram färgerna.

            Nu har jag inte sett 100-talet ungdjur av lithobates utan snarare ca 30 talet...så det finns ju givetvis en variation i färgerna.

            Kommentar

            • malawijanne
              Banned
              • november 2005
              • 3217

              jo men det var det jag menade med så mycket gult i fenan så har den kapacitet att bli riktigt bra för att det blåa kommer senare när dom blir äldre

              Kommentar

              • StefanL
                Användare
                • augusti 2002
                • 10784

                Jepp...tror dig Janne. ;-)

                Kommentar

                • malawijanne
                  Banned
                  • november 2005
                  • 3217

                  ja när vi nu pratar lithobtes zimbabwe rock , som har varit fridlyst i malawisjön sen säkert 30 år så är dom lithobates som vi nu ser är alltså inavlade sedan 30 år, och som jag ser det så när man odlar ni kan kalla det inavel så försöker man ta fram det bästa det vill säga en bred gul bläs och det är precis där vi är nu + plus att bläsen går även över kroppen.
                  sen vet jag också att malawicarsten i danmark har fångat den på senare år på fridlysta områden , sen hur han har lyckats med det jag har ingen aning.
                  men ska du jämföra dom djuren med dom vi odlar, nu pratar jag om bläsen så har dom väldigt lite bläs, men klart dom är ju vildfångade så dom har säkert status så att man kan ta ut lite mer pengar för dom, som sagt var, ännu är inte den sista idioten född mvh janne

                  Kommentar

                  • deelay
                    Användare
                    • september 2002
                    • 5394

                    Ursprungligen postat av malawijanne
                    ja får faktiskt hålla med niklas för ovanlighets skull
                    =)
                    Ursprungligen postat av malawijanne
                    dom har har väldigt stor chans att bli kanon, om man har riktigt fina lithobases med bläs så är hela ryggfenan + lite till gult.
                    sedan stefan den du visar är mycket äldre därav det blåa, det blåa lär komma på niklas senare
                    Mina är 4cm typ... därav väldigt lite blått... blazen o ryggfenans färg har precis börjat komma så det e lång väg kvar för dom, jag har inte sett så små/unga som sett så lovande ut på mycket länge så jag håller tummarna =)
                    http://www.aquariumstockholm.se/

                    Kommentar

                    • malawijanne
                      Banned
                      • november 2005
                      • 3217

                      ja niklas det var lnte illa ment , jag älskar att diskutera det är det man lär sig på, och jag kommer aldrig att bli fullärd+ att det finn så många variationer hur man ska göra med sina älskade fiskar[:-)]

                      Kommentar

                      • Laesk
                        Användare
                        • februari 2004
                        • 2447

                        Ursprungligen postat av Stefan Larsson
                        Vad har hänt Laesk? Vilket händelseförlopp hade du på dödsfallen?
                        Jadu.. allt började väl efter jag köpt en säck med Axal Pro.. första som trilla av pinn var Aristochromis christyi.. sen malerihonor+2 hanar.. sen en milomo, euchilus, oxyrhynchus.. auzerushona.. en linnihona..
                        detta va i mitt 500 å 720.

                        Men rätt tätt efter jag läste om att du hade fått problem med dina aulonocaras så slutade jag med axal pro, å de va precis efter den ena malerin dog.. så då gjorde jag stora vattenbyten å saltade med vanligt havssalt utan jod, höjjde tempen nån grad osv..
                        men men, många började hänga depp å ligga på botten å idla, sen efter nån vecka ligga å simma ryggsim. :\

                        Så nu är 500:an ett ca-kar med splendida å synspila shinespot. Å 720.an får befolkning av pearsie å bocourtis.

                        De resterande kvarlevorna av malawisen går i 375:an i sovrummet ihop med några guldsömsungdjur. Funkar välldans bra faktiskt.
                        Lennart "Laesk" Axelsson
                        http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=65261

                        With CANON you can!

                        Kommentar

                        • malawijanne
                          Banned
                          • november 2005
                          • 3217

                          en liten fråga vad är axal pro mvh janne

                          Kommentar

                          • Laesk
                            Användare
                            • februari 2004
                            • 2447

                            Ett salt i tabblettform som finns på granngården.
                            Lennart "Laesk" Axelsson
                            http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=65261

                            With CANON you can!

                            Kommentar

                            • malawijanne
                              Banned
                              • november 2005
                              • 3217

                              vad är det bra för

                              Kommentar

                              • Laesk
                                Användare
                                • februari 2004
                                • 2447

                                Kaj Persson kör de till sina discus...

                                25kg säck för 60-70kr, dvs lite billigare än å köpa annat salt.
                                Lennart "Laesk" Axelsson
                                http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=65261

                                With CANON you can!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...