Ny Gallup: Hur upplever du den nya formen av medlemserbjudande?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mikro
    Användare
    • november 2002
    • 666

    Ny Gallup: Hur upplever du den nya formen av medlemserbjudande?

    En ny gallup är nu inlagd på förstasidan. Hur upplever ni förändringen av medlemserbjudandet som skedde förra året? Har det blivit bättre, är det ungefär samma sak, tycker ni det är ett sämre system eller är det helt ointressant med medlemserbjudande av det här slaget?

    Tidigare så bestod bonuserbjudande av ett erbjudande som skickades ut en gång om året. Erbjudandet innehöll ett tiotal produkter som medlemmarna kunde beställa. Sen förra året är det numera ett erbjudande med 2-3 produkter i varje nummer av ciklidbladet.

    Rösta i gallupen och kommentera gärna i den här tråden om du känner för det!
    /Mikael
  • mikro
    Användare
    • november 2002
    • 666

    #2
    Kom igen nu, någon måste ju ha någon form av kommentar eller?
    /Mikael

    Kommentar

    • Alexander Ylipää
      Användare
      • oktober 2003
      • 3615

      #3
      hehe..vad ska man säga Mikael?

      Klockrent jobb du gör!
      Mvh Alex

      Kommentar

      • Per B
        Användare
        • september 2005
        • 1250

        #4
        Jag avstår från att rösta eftersom jag inte varit medlem så länge att jag kan jämföra.

        Allmänt sett så tycker jag att, för mig personligen , löpande rabatter i olika affärer är mest attraktivt. Att få tillfälliga erbjudanden, tex Spirulinaflingorna nyligen, är självklart kanonbra men bygger på att man köper andra prylar samtidigt. Annars äter frakten upp vinsten och det är ofta bara säljaren som gör vinst (inget ont om det erbjudandet, det är annars väldigt bra).

        Jag tror att strävan ska vara att erbjuda rabatter på årsbasis, typ 10-20% i olika butiker, det ger långsiktiga "samarbetsavtal" som gynnar både köpare och säljare. Övriga erbjudanden är bra men har mer karaktär av bonus som råkar träffa rätt i tid för eventuella köpare.
        mvh Per

        Tanganyika och Västafrika i burkarna

        Kommentar

        • Alexander Ylipää
          Användare
          • oktober 2003
          • 3615

          #5
          Ursprungligen postat av Per Bjellert
          Allmänt sett så tycker jag att, för mig personligen , löpande rabatter i olika affärer är mest attraktivt. Att få tillfälliga erbjudanden, tex Spirulinaflingorna nyligen, är självklart kanonbra men bygger på att man köper andra prylar samtidigt. Annars äter frakten upp vinsten och det är ofta bara säljaren som gör vinst (inget ont om det erbjudandet, det är annars väldigt bra).
          Hur resonerar du Per?

          Om man köper spirulinaflingor för 70:- + frakt blir det ju billigare, då det skulle kostat 140kr + frakt vanligtvis
          Mvh Alex

          Kommentar

          • Per B
            Användare
            • september 2005
            • 1250

            #6
            Allvarligt talat så har jag inte kollat fraktkostnaderna. Jag har av gammal vana tagit för givet att allt över Internet kostar minst 60 kronor i frakt. Jag jämförde alltså med att köpa flingorna i butik.

            Men flingorna var ju bara ett exempel, jag sa ju också att det trots allt var ett bra erbjudande. ;-) Grejen var att jag tycker långsiktiga rabatter är bättre än tillfälliga erbjudanden. Det fanns ingen kritik i mitt inlägg. [:-)]
            mvh Per

            Tanganyika och Västafrika i burkarna

            Kommentar

            • Alexander Ylipää
              Användare
              • oktober 2003
              • 3615

              #7
              Ursprungligen postat av Per Bjellert
              Allvarligt talat så har jag inte kollat fraktkostnaderna. Jag har av gammal vana tagit för givet att allt över Internet kostar minst 60 kronor i frakt. Jag jämförde alltså med att köpa flingorna i butik.

              Men flingorna var ju bara ett exempel, jag sa ju också att det trots allt var ett bra erbjudande. ;-) Grejen var att jag tycker långsiktiga rabatter är bättre än tillfälliga erbjudanden. Det fanns ingen kritik i mitt inlägg. [:-)]
              Ah, då var det uppklarat.

              Simma lugnt :-)
              Mvh Alex

              Kommentar

              • Mike_Noren
                Användare
                • februari 2003
                • 2695

                #8
                Jag tror jag föredrar detta system. Har aldrig kommit ihåg rabatten tidigare.

                Kommentar

                • Cutekid
                  Användare
                  • januari 2003
                  • 3368

                  #9
                  Jag gillar också det nya systemet. Det gamla gav inte mycket för mig.
                  Carl

                  Besök petrochromis.com´s forum:

                  http://petrochromis.com/phpbb3/

                  Kommentar

                  • Gäst

                    #10
                    Ja jag vill nog hålla med om att det nya systemet är bättre! Tror faktist att mångfalden kan bli bättre när erbjudanden är under kortare tid och fler? Mycket bra fortsätt så här.

                    mvh Lennart

                    Kommentar

                    • StefanL
                      Användare
                      • augusti 2002
                      • 10784

                      #11
                      Nya systemet slår det gamla rejält! Jag var aldrig direkt förtjust i det gamla stuket och all förändring från det läget var ju solklart att bli åt det bättre hållet...

                      Ambitionen var nog rätt även förut, men erbjudandet...priserna...och produkterna...var väl inga höjdare.

                      Nu tycker jag att det drar åt rätt håll...

                      Kommentar

                      • mikro
                        Användare
                        • november 2002
                        • 666

                        #12
                        Häpp, nu hände det lite i tråden : ) Tack för svaren!

                        Per: jag kan förstå ditt argument med att frakten kan äta upp eventuell rabatt och det är lite svårt att komma ifrån. Vi får väl försöka se till att erbjudandena är så pass bra så att så inte blir fallet : )

                        Det är kul att höra att folk tycker det är bra men det hade varit ännu roligare att höra vad de som tycker det är sämre, likvärdigt eller ointressant säger. Är det något man kan göra åt saken för att det ska bli bättre/intressant för resten? Jag kan ju t. ex förstå att de som har en billig butik på hemmaplan hellre går dit än krånglar med telefon/internetförsäljning.
                        /Mikael

                        Kommentar

                        • anli
                          Användare
                          • mars 2003
                          • 3740

                          #13
                          Jag önskar storförpackningar av proteinrika pellets modell large, dvs ärtstorlek.
                          Lägg det till framtida önskelista.
                          Anders L

                          Kommentar

                          • mikro
                            Användare
                            • november 2002
                            • 666

                            #14
                            Kan förstå ditt önskemål efter att ha sett dina fiskar : )
                            /Mikael

                            Kommentar

                            • mikro
                              Användare
                              • november 2002
                              • 666

                              #15
                              Jaha, nu är de som tycker erbjudandet är sämre upp i icke försumliga 13.6%. Ingen som vill kommentera om vad man kan göra för att förbättra det?
                              /Mikael

                              Kommentar

                              Arbetssätt...