prinsessor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fritte
    Användare
    • januari 2006
    • 44

    prinsessor

    Tänkte lägga av med malawi och rikta in mig på tanganyika istället! Tänkte ha en hel koloni prinsessor, min fråga är nu: Hur många prinsessor kan jag ha i ett 912 liters?
  • jullen
    Användare
    • mars 2005
    • 628

    #2
    rätt många om du vill det.....beror ju på hur mkt anna fisk du har.
    kankse 2-4 par till att börja med så har du snart 100 st...:=)
    mvh ville.

    375 L Malawi
    585 L Malawi
    54 L Johanniyngel
    25 L OB rödzebrayngel

    Kommentar

    • Fritte
      Användare
      • januari 2006
      • 44

      #3
      Tanken var ju den att jag bara skulle ha prinsessor, dom lever väl i jättekolonier, lr jag kanske har fel!

      Kommentar

      • specmats
        Användare
        • december 2004
        • 3060

        #4
        du kan nog ha en stor grupp,kanske runt 50 stycken,men du kommer ändå garanterat att få massor ifall du har tålamod med yngel som växer upp,låter rätt coolt med en enorm grupp princessor i ett sånt stort akvarium
        Tropheus Duboisi halembe, so
        Melanochromis Auratus, vf
        Synodontis Petricola, odlade

        Akvarie-setup (Salt)

        Kommentar

        • Tennessee
          Användare
          • januari 2006
          • 46

          #5
          Jag har testat två sätt för att få fram en kolloni av princessor antingen så får man köpa en 10-15 st så kommer dom para ut sig.. hur många par du får beror på hur du har inrett akvariet.. många grottor och stenrösen. Sedan som sagt kommer du ha en hel hög med yngel som med tiden kommer fylla upp hela akvariet.. blir det överbefolkat verkar det som dom slutar yngla av sig tills du tar bort några stycken.. (men överbefolkat i princessperspektiv och i ett 912 liters akvarium betyder ändå en himla massa fisk..)

          Man kan också börja med ett par som sedan får yngla av sig, då får man en mindre agresiv kolloni enligt min erfarenhet.. (alla är ju säkt och har levt med varandra hela tiden).. men dock tar det 2-3 år att få en kollni av det hela..
          MvH Mattias
          222 L Malawi

          Kommentar

          • Danne_K
            Användare
            • februari 2006
            • 777

            #6
            du vet väll om att vi måste få se bilder på de så fort de är klart... gärna lite bilder under projektets gång med

            Kommentar

            Arbetssätt...