Cyphotilapia frontosa

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tezz
    Användare
    • februari 2006
    • 1069

    #16
    Jag tycker det går redig bra med alla inblandade fiskar.....läst på lite.....och hittar faktiskt inte så mycket bekymmer som det verkar fram gå här.Med egen gjord räkmix så verkar alla få den samman sättning av mat dom behöver å klarar av....
    Frontosorna ska va av samma sort å än så länge för små att äta dom andra fiskarna,
    har dock ett mobboffer blan Ikolan. Men även detta verkar inte vara så stort problem då det finns gott om ställen i stenröset att gömma sig. Det blir nog att Tanganyika hamnar i 1200 liters karet när det blir färdigt och Malavi i detta karet....ska även renovera 500 l så blir det problem så har jag så jag kan dela dom!

    Kommentar

    • tezz
      Användare
      • februari 2006
      • 1069

      #17
      Är det någon som vet hur gamla dom är när dom blir könsmogna å hur dom leker?

      Kommentar

      • Fabbo
        Användare
        • september 2003
        • 210

        #18
        Det är väl mer storleken som det beror på. Tror att mina honor var ca 12cm då dom började leka. Men du kan avgöra själv, har en film på min hemsida.

        Kommentar

        • Ralph
          Användare
          • maj 2002
          • 736

          #19
          Det lär dröja minst ett år innan de är könsmogna. Då bör hanarna, beroende på foder och storlek på burken, vara runt 20 cm och honorna minst 10 och gärna 14-15 cm (mina var då det).

          Kommentar

          • christer antonsson
            Användare
            • september 2002
            • 183

            #20
            Könsmognad nås först efter ca 2år!!
            Christer Antonsson

            1800 liter Troffar:
            Ikola
            Pemba
            Duboisi- Mazwa
            Red Rainbow- Kapere

            Kommentar

            Arbetssätt...