fluval404

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • zlatankomplex

    fluval404

    eftersom mitt fluval 404 låtter så mycket att jag inte kan ha det igång hade jag tänkt att peta in filtervad i "resonans kammaren" som själva elmotorn sitter i, misstänker att mycket av ljudet uppstår där.

    Har kontrollerat att ljudet inte beror på luft och detta är mitt sista hopp.

    Kan det vara så att filtervadden blir för varm och antänds eller kommer den att vara fuktig hela tiden?
  • petrol
    Användare
    • juli 2002
    • 167

    #2
    Ursprungligen postat av zlatankomplex
    eftersom mitt fluval 404 låtter så mycket att jag inte kan ha det igång hade jag tänkt att peta in filtervad i "resonans kammaren" som själva elmotorn sitter i, misstänker att mycket av ljudet uppstår där.

    Har kontrollerat att ljudet inte beror på luft och detta är mitt sista hopp.

    Kan det vara så att filtervadden blir för varm och antänds eller kommer den att vara fuktig hela tiden?
    Har själv en 404a men förstår inte vad du menar..
    Hoppas att filtervadden INTE blir fuktig om du sätter den vid elmotorn hehe.. Då betyder det att du kortsluter hela rasket. Troligen blir det för varmt. (viste inte att man kunde öppna till motorn)
    Mvh
    Petter
    Nu med ett 3 meters revakvarium

    Kommentar

    • deathdealer
      Användare
      • augusti 2004
      • 1639

      #3
      Zlatankomplexet - KOLLA impellern!!! Om den inte går som den ska, dvs börjar vibrera, så är det garanterat därifrån oljudet kommer. Det kan smälla i filtret, låta som en gammal moped....eller brumma otroligt högt!!!

      DD
      "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
      "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

      Kommentar

      • Karon
        Användare
        • april 2002
        • 880

        #4
        Skulle det kanske gå att kleta på underedsmassa på insidan kåpan, eller skulle den kanske lösa upp plasten?
        Har för närvarande inga sådana problem (har 4 Eheimfilter) utom när förfiltret till mitt 2213 börjar bli igensatt, då börjar det låta en del.
        Hade ett 2250 en gång som lät illa, men det var för att de vibrationsdämpande gummifötterna på motorplattan hade börjat gå sönder så jag fick sätta spännband runt alltihopa

        Kommentar

        Arbetssätt...