Vårprogram - Göteborgs Ciklidgrupp

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zaphi
    NCS Medlem
    • juli 2002
    • 5395

    Vårprogram - Göteborgs Ciklidgrupp

    Nu finns Göteborgs Ciklidgrupp vårprogram på http://www.gcg.se/html/program.html

    Det enda som är lite oklart är vad som kommer att hända i mars. Det kommer med all sannolikhet även tillkomma en resa inom Sverige eller till Danmark i vår.

    Medlemskap kostar endast 150kr per år och du kan läsa mer om hur du blir medlem här: http://www.gcg.se/html/blimedlem.html
    www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se
  • Zaphi
    NCS Medlem
    • juli 2002
    • 5395

    #2
    Vi har nu lagt in en vårresa till Guardians of Catfish auktion i Trollhättan den 25/3.
    Mer information finns på http://www.gcg.se/html/program.html
    www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

    Kommentar

    • tropfrog
      Användare
      • juli 2003
      • 1827

      #3
      Ursprungligen postat av Zaphi
      Vi har nu lagt in en vårresa till Guardians of Catfish auktion i Trollhättan den 25/3.
      Mer information finns på http://www.gcg.se/html/program.html
      Gött!! Nu kan iallafall inte jag hålla mig från att betala medlemsavgiften.
      MVH
      Magnus

      Kommentar

      • Zaphi
        NCS Medlem
        • juli 2002
        • 5395

        #4
        Jo, malar borde väl kunna locka en och annan! Det kommer bli mycket intressanta och udda aktiviteter framöver
        www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

        Kommentar

        • tropfrog
          Användare
          • juli 2003
          • 1827

          #5
          Jag är inte goldmedlem. Jag föredrar medlemskap i en ideéll förening som ciklidgruppen.
          MVH
          Magnus

          Kommentar

          • Helenai
            Användare
            • oktober 2004
            • 269

            #6
            Från Gbg till Thn går det tåååååg... :-). Knappt 180 kr t o r.
            Glassigare tillvaro än min får man nog leta efter. Gratis cykling!!

            /Helena
            Varde ljus... och det vart mörker.

            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=599007

            Kommentar

            • Zaphi
              NCS Medlem
              • juli 2002
              • 5395

              #7
              Err, ok, men Göteborgs Ciklidgrupp skall åka bil och inte tåg eller cykel. Hmm Konstigt inlägg det där. Bensinkonstnaden lär ju inte bli mer än 40-50kr per person...
              www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

              Kommentar

              • Zaphi
                NCS Medlem
                • juli 2002
                • 5395

                #8
                Vårprogrammet är lite finjusterat nu och vi har även beslutat att vi inte skall ha två månaders "sommarlov" utan endast ett! Varför ha två månader utan akvarierelaterade aktiviteter?? Det blir alltså även möte i augusti! Såhär ser resterande vårprogram ut + augustimöte:

                April
                24/4 kl 19:00 - Månadsmöte (OBS: Annat datum pga. påsk.)
                Plats: Klangfärgsgatan 5, Mellansvenska Städs lokaler i Grimmereds Ind omr.
                Aktivitet: Föredrag av Anders Salesjö från Sjöharen. Undervattensfoto av mycket hög klass. Det blir även fika och ett lotteri om ett presentkort från Borås Zoologiska på 200kr. Se mer om Anders Salesjö på www.sjoharen.com

                Maj
                15/5 kl 19:00 - Månadsmöte
                Plats: Orrekullevägen 16, Mölnlycke.
                Aktivitet: Vi hälsar på hos Janne Carlsson (a.k.a. Malawijanne) och tittar på hans imponerande lokal i Mölnlycke med runt 25 kubik ciklidvatten. Det blir även tipspromenad med ciklidfrågor, fika och ett lotteri om ett presentkort från MM Ciklidimport på 200kr.

                Juni
                3/6 kl 18:00 - Månadsmöte (OBS: Flyttat till lördagen den 3/6 klockan 18:00!)
                Plats: Skogsvägen 18, Nol.
                Aktivitet: Vi avslutar hemma hos Kent Gemanius för att grilla, tjöta och umgås lite. Ta med eget grillkäk och dryck! Anmälan krävs! Anmäl att du kommer genom att ringa Viktor (0736-545409) eller maila info@gcg.se

                Augusti
                21/8 kl 19:00 - Månadsmöte
                Plats: Vindragaregatan på Hisingen (200 meter från Herkules Zoo)
                Aktivitet: Nytt för detta år är att vi inte kommer att ha två månaders uppehåll på sommaren utan drar igång redan i augusti. I augusti kör vi ett avslappnat möte i Tommys minst sagt imponerande lokal! Självklart blir det även tipspromenad med ciklidfrågor, fika och lotteriförsäljning.

                Resten av höstprogrammet blir fullspäckat och dyker inom en månad eller så. Om det blir som planerat så kan jag meddela att det inte finns någon ursäkt för någon akvarist i hela Sverige (eller Norden) att inte gå med i Göteborgs Ciklidgrupp. :-)

                Information om hur man blir medlem finns på www.gcg.se
                Senast redigerad av Zaphi; 08 april 2006, 16:03.
                www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

                Kommentar

                • Tony
                  Användare
                  • april 2002
                  • 4594

                  #9
                  Trevligt värre!

                  För er som inte vart med hos Kent på avslutningen kan jag rekommendera att vara snabba för att få plats. Grillning är alltid supertrevligt, men Kents dammar slår det mesta!
                  Tony Englund

                  Kommentar

                  • Zaphi
                    NCS Medlem
                    • juli 2002
                    • 5395

                    #10
                    Sikken grej... Den 10/6 kl. 18:00 sparkar Sverige igång sin första match i VM och då står iallafall inte jag utomhus på en altan och grillar, hur trevligt det än är!

                    Efter samråd med styrelsen beslutar vi att flytta grillningen till den 3/6 istället! Jag tror fler kommer att dyka upp på pingst än under en Sverigematch i Fotbolls VM.
                    www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

                    Kommentar

                    • Tony
                      Användare
                      • april 2002
                      • 4594

                      #11
                      Det var det löjligaste. Flytta en grill för en fotbollsmatch?
                      Tony Englund

                      Kommentar

                      • kaj.p
                        Användare
                        • april 2002
                        • 2294

                        #12
                        Ursprungligen postat av Tony
                        Det var det löjligaste. Flytta en grill för en fotbollsmatch?
                        Iofs men eftersom Viktor inte kunde få dem o flytta matchen så...........
                        Diskussällskapet
                        www.diskusforum.se

                        Kommentar

                        • StefanL
                          Användare
                          • augusti 2002
                          • 10784

                          #13
                          Hur fixar jag enklast medlemsskap? Suveränt intressanta aktiviteter lockar verkligen och jag får bli en "outsider" som medlem...hehe...

                          Resten av höstprogrammet blir fullspäckat och dyker inom en månad eller så. Om det blir som planerat så kan jag meddela att det inte finns någon ursäkt för någon akvarist i hela Sverige (eller Norden) att inte gå med i Göteborgs Ciklidgrupp. :-)

                          Kommentar

                          • medion
                            Användare
                            • augusti 2003
                            • 243

                            #14
                            Ursprungligen postat av Stefan Larsson
                            Hur fixar jag enklast medlemsskap? Suveränt intressanta aktiviteter lockar verkligen och jag får bli en "outsider" som medlem...hehe...
                            Gå in på www.gcg.se där står hur du ska göra för att bli medlem

                            Kommentar

                            • Zaphi
                              NCS Medlem
                              • juli 2002
                              • 5395

                              #15
                              Ursprungligen postat av Tony
                              Det var det löjligaste. Flytta en grill för en fotbollsmatch?
                              Tony, jag tror inte riktigt du förstår fotbollens betydelse här i världen. Krig har startat och slutat på grund av fotboll. Sen måste jag även säga att flytten inte var mitt beslut, tre andra styrelsemedlemmar + Kent förstod att flyttning var ett måste.

                              Stefan: Det är så enkelt att gå med i GCG. Det kostar endast 150kr per år och du betalar in till vårt PG-konto. Det står hur du gör på http://www.gcg.se/html/blimedlem.html

                              Höstprogrammet kommer bli mycket imponerande vill jag lova. Jag vågar inte säga för mycket än vad det kommer innebära, men det kommer bli fullt upp med aktiviteter, helt klart.
                              www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

                              Kommentar

                              Arbetssätt...