malawi ciklider i gbg

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • lollo
    Användare
    • november 2002
    • 51

    malawi ciklider i gbg

    Hej Jag och familjen skall upp till göteborg och kolla in utställningen på naturhistoriska i morgon och jag tänkte då passa på att kolla in någon akvarieaffär när man ändå är uppe.Vilken affär är bäst att besöka om man är intresserad av malawi ?
    _____________________________________


    Jag är ateist-men jag tror inte på det heller!


    Mvh Magnus Hässelborg
  • Zaphi
    NCS Medlem
    • juli 2002
    • 5395

    #2
    Nol Ciklidhobby är bäst, men den ligger alltså i Nol, 2-3 mil utanför Göteborg.
    Klart värt resan!
    www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

    Kommentar

    • lollo
      Användare
      • november 2002
      • 51

      #3
      Då blir det nol då,jag hade tänkt åka dit ändå för det verkar vara en bra affär.Jag har aldrig varit där alltså men det är ju vad man har hört.Har kent i nol mycket inredningssaker typ lavasten som jag vill ha tag på några rediga stenar av.Jag har för en vecka sedan limmat ett kar på 1800 liter och jag vill ha några stora stenar i det plus lite andra saker givetvis typ filtermatta.
      _____________________________________


      Jag är ateist-men jag tror inte på det heller!


      Mvh Magnus Hässelborg

      Kommentar

      • Niclas Larsson
        Användare
        • januari 2004
        • 546

        #4
        Japp han har vanligtvis lava + ett helt batteri av andra sten sorter.

        1800 liter wow får plats ett gäng malawi i det karet.

        Dimensioner ?
        Cichlasoma Festae går nu i ett 360 !!

        Kommentar

        • Kalle-El
          Användare
          • augusti 2005
          • 255

          #5
          Hmmm här kan jag vara ute och resa lite, men skall du ha stora stenar, rötter osv tror jag kanske ett besök på Hornbach kan vara att rekomendera. De är billiga på sådant där.

          Var själv där för ett tag sedan och tyckte priserna på just dessa ting var klart prisvärda.

          Kommentar

          • lollo
            Användare
            • november 2002
            • 51

            #6
            Hornbach kanske man skulle kolla in ,jag har inte varit där och kollat vad dom har för några bra och ha grejor finns nog en del ja. Dimensionerna är 2400 långt och sedan är det avsmalnande på djupet från 1300 till 800 och 700 högt.Att det är gjort i en sådan form beror på att vi hade ett hörne i huset där det förut har stått en gammal kamin och vi kan inte utnyttja det till något vettigt och då får man ju se till att passa på!Det som är extra bra är att tack vare kaminen så finns det en stödmur under torpargrunden som akvariet står på,jag har ju givetvis stagat upp underifrån där muren inte når ut, om du förstår, en kamin som var 240 cm bred är ju inte så vanligt.
            _____________________________________


            Jag är ateist-men jag tror inte på det heller!


            Mvh Magnus Hässelborg

            Kommentar

            • ki0alma
              Användare
              • januari 2006
              • 9

              #7
              Herkules zoo ligger ju nära hornbach på hissingen. Har ej varit på nols ciklidhobby men om du ändå skall till hornbach tycker jag defenetivt att du skall titta in i herkules!

              Kommentar

              Arbetssätt...