Tuggande hona tillsammans med andra yngel?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • waterboy78
    Användare
    • augusti 2004
    • 41

    Tuggande hona tillsammans med andra yngel?

    Jag har 10st en vecka gamla demasoni yngel i mitt 80 liters yngelkar. Idag tänkte jag tömma min unga Hongi och sätta ynglen i samma kar med demasonina. När jag öppnade munnen på den strömmade det ut små yngel med en rätt stor gulesäck, har tydligen räknat dagarna fel. Eftersom de verkade vara rätt så dåliga på att simma släppte jag ner honan i hopp om att den skulle ta in ynglen igen och det verkar nu som om den har gjort det.

    Min fråga är nu; Kan Hongi-honan (drygt 6cm) gå kvar i yngelkaret eller kommer den att äta upp demasoniynglen så fort som den spottat ut sina egna yngel?

    Mvh, Johan
  • Per B
    Användare
    • september 2005
    • 1250

    #2
    Jag har ingen aning Johan. Själv väntar jag på att en av mina Tropheushonor ska förstå att hon ska behålla rom och så småningom yngel i munnen. Tredje försöket nu. []
    Senast redigerad av Per B; 31 januari 2006, 18:27.
    mvh Per

    Tanganyika och Västafrika i burkarna

    Kommentar

    • Tony
      Användare
      • april 2002
      • 4594

      #3
      Hon kommer försökta käka upp så många yngel hon kan, så jag rekommenderar inte honor i yngel-kar. Yngel med gulesäcken kvar brukar heller inte klara sig ihop med äldre yngel.
      Tony Englund

      Kommentar

      • waterboy78
        Användare
        • augusti 2004
        • 41

        #4
        Tack för svaren, tror jag skall vänta 4-5 dagar och sedan gör ett nytt försök att tömma henne, tills dess får hon simma bland ynglen. Det verkar nämligen som om hon samlat in sina yngel. Har iaf en hel del små kryp-in som demasonina kan gömma sig i.

        Kommentar

        Arbetssätt...