BTN-moduler i olika färger.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Alexander Wiberg
    Användare
    • februari 2005
    • 445

    BTN-moduler i olika färger.

    Vet att det tidigare fanns flera färger på BTN-modulerna. Undrar om dessa fortfarande är tillgängliga i handeln? Någon som vet om man kan hitta bilder på samtliga färger?

    Tidigare trådar har ej gjort mig klokare.

    mvh Alexander
    A.Wiberg (alex83)

    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=367273
  • steveharris
    Användare
    • september 2003
    • 243

    #2
    När jag köpte mina moduler på akvariepiraten i Malmö sa försäljaren att det numera bara finns en färg, om det var ett försäljningstrick eller sanning vet jag inte men......
    Patrik

    Kommentar

    • Cichlidaholic
      Användare
      • juni 2005
      • 1103

      #3
      Alla är lite olika då de det yttersta lagret som man ser gjuts av nån slags plast o plasten är färgen och ingen blir exakt samma. Men det är inga stora skillnader alls.
      4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar

      Min Hemsida
      Här får man inte sätta ut sin egna hemsida

      På min Zoon
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=463188

      Kommentar

      • Tony
        Användare
        • april 2002
        • 4594

        #4
        Jag har sett ett par olika "stensortsimitationer" och har ett svagt minne av att Christian Alfredsson har/hade moduler som var mer åt kalkstenshållet än "standard".
        Tony Englund

        Kommentar

        • Jonas E
          Användare
          • februari 2003
          • 2533

          #5
          jag skulle gärna vilja ha moduler som är i samma stil som t.ex. den btn bakgrund man har. När jag får min malawibakgrund är jag inte så intresserad av att slänga i andra moduler då de faktiskt skiljer ganska mycket i både färg och form om jag inte minns helt fel.
          /Jonas
          540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

          Kommentar

          • Alexander Wiberg
            Användare
            • februari 2005
            • 445

            #6
            Har du valt malawi Jonas? Tycker annars att Rocky är väldigt lik modulerna i både stuk och färg. Vet att även bakgrunderna malawi och tanganyika har funnits i flera färger.

            Tony: Vet vilka moduler du menar, och det stämmer att de inte är den vanliga färgen. Det bör vara de på den första länken nedan du menar? På andra länken nedan finns en annan färg. Får känslan av färgerna ser ut så i de djupa partierna av sjöarna.



            A.Wiberg (alex83)

            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=367273

            Kommentar

            • blackened
              Användare
              • januari 2005
              • 1042

              #7
              Färg hit och färg dit. Köper jag moduler blir det vanliga. Det spelar liksom ingen roll när naturen haft sin gång i karet:



              Moduler blandat med bakgrund och sten i en salig kombination. Tillochmed strukturen på modulerna får ge vika för algerna! Det bäst inredda karet som någonsin dykt upp på nätet imo! *drömmer om ett eget*

              Kommentar

              • blackened
                Användare
                • januari 2005
                • 1042

                #8
                Länk till hela alltihopa http://www.cichlids.dk/akvarier/vis/421/

                Kommentar

                • malplacerad
                  Användare
                  • maj 2005
                  • 877

                  #9
                  Imponerande kar du länkar till blackened, älskar djupet i det.
                  ||||

                  Kommentar

                  • Cichlidaholic
                    Användare
                    • juni 2005
                    • 1103

                    #10
                    Ursprungligen postat av Jonas E
                    jag skulle gärna vilja ha moduler som är i samma stil som t.ex. den btn bakgrund man har. När jag får min malawibakgrund är jag inte så intresserad av att slänga i andra moduler då de faktiskt skiljer ganska mycket i både färg och form om jag inte minns helt fel.

                    Skiljer sig inte nått i färgen utan är samma! Har haft både rocky och nu malawi och malawi är nog bäst om man ska bygga mer moduler i karet då den ligger väldigt nära bakrutan =)
                    4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar

                    Min Hemsida
                    Här får man inte sätta ut sin egna hemsida

                    På min Zoon
                    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=463188

                    Kommentar

                    • Nojj
                      Användare
                      • oktober 2005
                      • 90

                      #11
                      Det där e fan det snyggaste kar jag någonsin sett, det är helt sjukt snyggt. Killen har både resurser och talang =)

                      Det som gör hela grejen är som sagt djupet (det är 130 djupt, har kollat hans sida många gånger och att han inte snålar med modulerna. Moduler både mitt i och som överhäng... Gah!
                      //John

                      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=786474

                      Kommentar

                      • StefanL
                        Användare
                        • augusti 2002
                        • 10784

                        #12
                        Ursprungligen postat av blackened
                        Det bäst inredda karet som någonsin dykt upp på nätet imo! *drömmer om ett eget*
                        Vem drömmer inte om ett kar som ser ut sådär! Hua vad snyggt det är....
                        Snacka om att man får inspiration av att se de bilderna på karet. Jag är väldigt imponerad.

                        Bara det att han tagit tillvara på djupet och gett det en effekt genom att sätta upp en större sten på högkant som avdelare tillsammans med snyggt ditlagda mindre stenar på samma djup ger hela karet en härlig dimension. Snyggt!!
                        Senast redigerad av StefanL; 30 januari 2006, 20:59.

                        Kommentar

                        • PatCash
                          Användare
                          • september 2005
                          • 29

                          #13
                          Håller med föregående om att det är ett sjukt snyggt akvarium!

                          Konstigt att inte fler bygger akvarium hemma, när man ser vilka möjligheter det ger, fast det är klart, inte alla har möjlighet att slänga ut typ 30000, vilket jag misstänker är ca prislappen på detta.

                          Kommentar

                          • deathdealer
                            Användare
                            • augusti 2004
                            • 1639

                            #14
                            Man kan beställa moduler och annat i specialfärger, det är väl egentligen bara för ÅF att göra så???? Sen beror det väl på hur "tuffa" algätare du har *asg*....men alger blir det om du inte häller i medelmotalger och dödar rubbet...lite sterlit bara!!!

                            Har beställt 5 moduler till det nya karet med en malavi bakgrund i, men styra utseendet och vilken färg du får på bakgrund och moduler gör du def lättast med ljuset i karet dvs färgtemperaturen!! Den kan se grön, röd, lila, grå, gul eller blåaktig ut...ganska enkelt faktiskt!!!

                            Testa med att sätta olika färgtemperatur på belsyningen som är närmast bakgrunden, så blir det garabterat effekter av det hela MEN tänk bara på att botten påverkas oxå!!

                            Mitt ringa bidrag till diskussionen *skrattar*

                            DD
                            "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
                            "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

                            Kommentar

                            • PatrikMalmo
                              Användare
                              • maj 2005
                              • 4642

                              #15
                              Mm, det där var ett jäkligt grannt kar!! Klart impad!!

                              Har ju också sett BTN-modulerna i olika färger, men det var ett tag sedan. Kolla med källan om det går att beställa i olika färger? Det är väl enklast?

                              Annars kör jag min "vanliga" rekommendation - bygg egna moduler!! Enklare än man tror och går att färga som man vill. Är på G med en artikel om hur jag bär mig åt, får se om den dyker upp i Ciklidbladet framöver. Just nu saknas egentligen bara bilder på det färdiga karet.

                              Hilsen,

                              P
                              Ingen fisk har läst böckerna.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...