Är Synspilor skraja?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • monsiour

    Är Synspilor skraja?

    Jag har tre Synspilum i mitt 500l kar, de är typ 7cm. Mitt Zebra-par som är långt från fullvuxna vallar yngel och ställer till med allmän oreda i burken. De övriga paren, eldbuk, guldsömm och sajica (alla små) är inte särskilt brydda om zebrorna, de fightas ibland och håller sig undan ibland, de leker ofta. Synspilorna däremot gillar inte läget alls. De försvarar sig sällan mot zebra-honans (3cm) utfall, de hänger mest vid ytan och är stressade (vattenförhållanden är bra). De står helt enkelt inte upp för sig själva just nu och eftersom jag har bestämt mig för att synspilorna skall bli mina framtida favoriter så vill jag gärna förstå dem bättre... urk vad långt utlägget blev.. Så, Tror ni att synspilorna får bättre självförtroende när de vuxit till sig lite eller är det bara en dålig kombination?

    Mvh
    M
  • Daniel Odell
    Användare
    • januari 2003
    • 2437

    #2
    de har aldrig vart det i mina akvarium. så det ger sig nog med tiden tror ja.
    fish r friend

    Kommentar

    • Styrsö
      Användare
      • november 2004
      • 343

      #3
      absolut ingen fegisar. Hur stora är de?

      Kommentar

      • monsiour

        #4
        Ok inget klart ja då, skönt då öser jag på och hoppas det bästa.
        Tack så mycket, M

        Kommentar

        • monsiour

          #5
          De är mellan 5 och 7 cm skulle jag tippa.

          Kommentar

          • Lutt
            Användare
            • oktober 2005
            • 1919

            #6
            mina är typ i din storlek men dom har inte samma sällskap...men dom är inga fegisar fightar med varandra och med mitt blåciklid par..

            Kommentar

            • Micke Jarhl
              Användare
              • april 2002
              • 2277

              #7
              En liten fråga i vilket läge köpte du dom,jag menar är dom sist i akvariet?Är nog inga tuffingar ..När cikliderna Leker och har frisimmande yngel då blir det problem platsen räcker dåligt till+dom aggressiva föräldrarna som i regel skyddar sina yngel med sina liv nästan... Jag har själv haft problem med sånt
              Micke Jarhl Med akvarium!

              Kommentar

              • monsiour

                #8
                De har varit med från början. Något som förbryllar mig en smula är att de inte gömmer sig när de är rädda, kanske ska jag möblera om...
                Jag är ganska färsk i akvarievärlden så min följdfråga är, blir det lugnt om jag tar bort ynglen? Det är ju deras fel att de är så här [:-)] Så att synspilorna får hämta sig lite.

                Kommentar

                • Micke Jarhl
                  Användare
                  • april 2002
                  • 2277

                  #9
                  Det kan ju vara värt att prova!
                  Micke Jarhl Med akvarium!

                  Kommentar

                  • spotUP
                    Användare
                    • december 2005
                    • 38

                    #10
                    Ursprungligen postat av monsiour
                    De har varit med från början. Något som förbryllar mig en smula är att de inte gömmer sig när de är rädda, kanske ska jag möblera om...
                    Jag är ganska färsk i akvarievärlden så min följdfråga är, blir det lugnt om jag tar bort ynglen? Det är ju deras fel att de är så här [:-)] Så att synspilorna får hämta sig lite.
                    jag nitade precis 2/3 av mina labiatum yngel, och det blev mycke lugnare i akvariet efter de...

                    Kommentar

                    Arbetssätt...