En sammanställning av Tanganykaciklider?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lars-Peter
    Användare
    • oktober 2005
    • 199

    En sammanställning av Tanganykaciklider?

    Har tänkt att skaffa mig lite Tanganykaciklider tänkte fråga om ni har något att inväda mot detta förslag? Callochromis pleurspilus, Cyprichromis sp. leptosoma jombo "Malasa", Enantiopus melanogenys i ett 375 liters, antalet vet ej, vad tycker ni? Ev. någon snäcklekare också? []
    Tropheus moorii longola sunspots
    Tropheus moorii kasanga red rainbow
    Tropheus sp. Black Kiriza
    Tropheus moorii murago tanzania
    Tropheus brichardi katonga
  • Jeppe
    Användare
    • oktober 2005
    • 409

    #2
    Det borde kunna gå, men det finns en risk att Callochromisarna tränger undan dina Enantiopus. Då kan dom bli små silver-gråa fiskar (som kan vara snygga, men det är väl inte exakt det man är ute efter när man köper dom) som bara står och trycker. Men jag har inte så stor erfarenhet av sandciklider. Om det är nån som har mer erfarenhet än mig så tycker jag att ni ska skriva och hjälpa Lars-Peter.
    540 Troffar, Callochromis ect
    100 sydamerica, dvärgar
    120 tomt, snart snäcklekare från Tanganyika
    40 tomt

    Qui dormit, non peccat

    Kommentar

    • Robin
      Användare
      • januari 2003
      • 4526

      #3
      Som jeppe säger: callochromisarna kommer vara på enantiopus. Satsa på en enda bottenlevande fisk så tror ajg det kommer funka hur bra som helst.
      Mvh
      Robin

      Kommentar

      • Lars-Peter
        Användare
        • oktober 2005
        • 199

        #4
        Hej! Är det inte fler som sysslar med dessa fiskar [] !
        Tropheus moorii longola sunspots
        Tropheus moorii kasanga red rainbow
        Tropheus sp. Black Kiriza
        Tropheus moorii murago tanzania
        Tropheus brichardi katonga

        Kommentar

        • tropfrog
          Användare
          • juli 2003
          • 1827

          #5
          Visst är det fler som sysslar med dessa fiskar, du måste bara ha tålamod. Ingen arbetar på detta forumet så man är här när man själv vill.

          Om du blir otålig så kan du alltid använda sökfunktionen. Frågor angående liknande samansättningar har varit uppe förr.

          Jag tycker som ovanstående talare att det räcker med en bottenlevande fisk, jag hade valt enantiopus.

          Man skulle kunna kompletera med en snäckkolloni i ett av hörnen med tex lamprologus similis.
          MVH
          Magnus

          Kommentar

          Arbetssätt...