Att svälja en Maingano

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Prayerman
    Användare
    • juni 2004
    • 1314

    Att svälja en Maingano

    Idag tyckte jag att munnen på min ena Borleyi hane såg lite skum ut. Det visade sig att den hade svalt en av de större Melanochromis C. maingano. Bara en tredjedel av fisken stak ut ur munnen. Den hanen som gjort sig skyldig till detta har haft lite konstiga prickar. Jag bestämde mig snabbt för att rädda Mainganon. När jag gjorde det insåg jag att jag aldrig får ut honom så det blev en halsuggning och jag fick även klippa upp munnen. Sen kom en lite skärrad maingano ut. Han överlevde och åt mat en liten stund senare.

    10 min efter avlivningen "operationen" gick jag ut med fisken i en påse och den sprattlade friskt därinne. Ja, det var väl inte akvariehobbyns bästa dag, men fisken som fick dö för att rädda en annan hade en del sjuksymtom och var dessutom rejält jagad hela dagarna av den andra hanen.

    Ville bara lätta på hjärtat och dela med mig av denna historia. Mainganon i fråga är i 8-10 cm stor. Men... den som gapa över mycket...
    Senast redigerad av Prayerman; 27 januari 2006, 20:12.
    Tomas Wallengren
    http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=217029
  • Kalle-El
    Användare
    • augusti 2005
    • 255

    #2
    Vad är terror på elmstreet mot terror i Habo!

    På tal om något helt annat, är det någon som råkar känna någon som sitter i fotbollsförbundets styrelse? Har vissa synpunkter på hur de fördelar sin biljetter till sommarens VM...

    Kommentar

    • vedboden

      #3
      jag fortsätter off topic och håller med, vilka J*VLA översittarsvin.
      Tur att jag ansökte hos både fifa och svff

      Kommentar

      • Zaphi
        NCS Medlem
        • juli 2002
        • 5395

        #4
        Om ni vill snacka fotboll så starta en ny tråd om det i "Övrigt". Era två inlägg va lite VÄL off topic och förstör flytet i tråden.

        Förövrigt så är det så att om du ansökte hos både fifa och svensk fotboll så kommer du inte kunna få biljetter alls för så får man inte göra. Om ditt personnummer kommer upp på två platser så ogiltigförklaras dina ansökningar. Isåfall skulle man ju kunna söka hos 32 fotbollsförbund + fifa..

        Såhär står det: "En person får inte registreras mer än en gång per match/matchdag. När SvFF eller VM-organisationen uppdagar brott mot detta förbehåller dessa sig rätten att, i enlighet med FIFA:s regler, annullera dessa ansökningar i sin helhet."

        Jag har gjort en tråd för Fotbolls-VM här: http://web2.ciklidbladet.se/forum/sh...ad.php?t=51627

        Fortsätt gärna där...
        Senast redigerad av Zaphi; 28 januari 2006, 10:58.
        www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

        Kommentar

        Arbetssätt...