Malawi bilder! 2006! Era favvisar!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • m[A]use^
    Användare
    • december 2005
    • 909

    Malawi bilder! 2006! Era favvisar!

    Tänkte att det vore kul å starta en tråd för malawi arter! Finns ju redan ett art register. Men där ligger ju alla arter. Här tänkte ja vore super kul om alla kunde lägga upp bilder på era favorit malawi arter!

    Själv tycker jag det är svårt att hitta arter som skulle passa in i vårt kar här hemma. Skulle behöva lite insperation o ideér. Ska själv försöka plåta lite bilder men tyvärr kommer nog kvaliten inte höja ribban direkt! []

    Går för tillfället Demasoni (14st) Johanni (11st) Moori (4st) Aulocarna röd rubin (9st) Labeotropheus trewavesae (5st). Va i skövde idag å såg en sjyst grupp med någon rovmalawi men kommer inte ihåg vad den hette nu igen. Någon av er som bor nära o sett den? Va heter den?

    Hoppas att tråden håller... m.v.h /förvantans full Foppa []
    Min zoon
    -m[A]use^ -one aquarist to find them, one plasticbag to bind them, and one aquarium to rule them all!
    Prova på vårt forum tills hemsidan är klar...
    http://www.malawifreaks.se/forum
  • Jonas E
    Användare
    • februari 2003
    • 2533

    #2
    Då jag gissar att det kommer att komma in en del bilder så tar jag chansen att ragga lite bilder till artregistret =)

    Om ni vill godkänna bilderna till artregistret, var vänliga och namnge dem enligt mallen:
    [första bokstav släktnamn]_[artnamamn]_[lokalitet+nummer]-[kön/yngel]-[fotografens förnamn]_[efternamn].jpg

    Ex. P_phenochilus_modka02-hane-Jonas_Eriksson.jpg

    De olika numrena jag vill att ni använder är:
    01 - huvudbild. Endast ifall det saknas en bild i det översta fönstret, i övrigt fixar jag detta själv. Egentligen är det bättre om ni namnger dem efter hona/hane-mallen

    02 - hane
    03-hona
    04-yngel

    Vill ni tillåta erat foto att vara med i artregistret, skriv detta direkt ovanför/under varje bild ni skickar in.

    Är ni osäkrapå något, maila bilden/bilderna till mig på jonne_123456@hotmail.com med info om lokalitet, artnamn och liknande så namnsätter jag dem.

    Jag börjar med en Mc-fuelleborni jag hade i ett år, mycket vacker fisk. Tyvärr hade jag inga honor....
    /Jonas
    540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

    Kommentar

    • m[A]use^
      Användare
      • december 2005
      • 909

      #3
      Underbart Jonas ingen dålig premiär bild! Synd att man inte kan ha trewavesaen ihop med den bara! Man kan inte få allt!

      /Foppa
      Min zoon
      -m[A]use^ -one aquarist to find them, one plasticbag to bind them, and one aquarium to rule them all!
      Prova på vårt forum tills hemsidan är klar...
      http://www.malawifreaks.se/forum

      Kommentar

      • ozric
        Användare
        • mars 2004
        • 3187

        #4
        Snygg jonas! Kan det va Mbenji-varianten månne??
        "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
        c",)

        Kommentar

        • Jonas E
          Användare
          • februari 2003
          • 2533

          #5
          ozric: ingen aning, köpte den billigt i en affär som inte har nån koll på ciklider alls. Så jag kallar den för Mc-fuelleborni =)

          finns tyvärr inte längre bland oss utan har gått vidare till den stora sjön =(
          /Jonas
          540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

          Kommentar

          • ebbe_20
            Användare
            • februari 2005
            • 283

            #6
            min lilla favis är denna!!

            Aulonocara stuartgranti Hongi Island har ett par som är vildfångade!
            På bilden ser ni både hannen och honan..

            Helt klart den finaste fisken jag har i karet
            MVh
            Ebbe

            Kommentar

            Arbetssätt...