Sjuk bastard

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cutekid
    Användare
    • januari 2003
    • 3368

    Sjuk bastard

    Jag vet inte vart jag ska placer följande inlägg så det får bli under övrigt[]

    Fick syn på en fruktansvärt ful fisk:



    Tydligen ska detta vara en bastard emellan Burundi Frontosa and flowerhorn. Tydligen härstammar de från Thailand och ett tyskt företag, www.aquarium-glaser.de har nu börjat sälja dem. Skottpengar på de som har tillverkat denna fisk.

    Mvh
    Carl

    Besök petrochromis.com´s forum:

    http://petrochromis.com/phpbb3/
  • StefanL
    Användare
    • augusti 2002
    • 10784

    #2
    Fisken är inte ful....det är behandlingen av arter som är ful från människans sida. Jag gillar fiskens kroppsform och utseende...men precis som du så hatar jag när giriga människor gör allt för att tjäna pengar och få berömmelse genom manipulation av arter och deras gener.

    Kommentar

    • PatrikMalmo
      Användare
      • maj 2005
      • 4642

      #3
      Trist med sådant trixande, speciellt från Glasers sida. Misstänker starkt att de är världsledande i sin grossist- och importverksamhet. Fick jag jobb där är det en av de mycket få anledningar jag kunde tänka mig flytta...

      Hilsen,

      P
      Ingen fisk har läst böckerna.

      Kommentar

      • Ola Svensson
        Användare
        • april 2002
        • 14633

        #4
        Ursprungligen postat av Cutekid
        Tydligen ska detta vara en bastard emellan Burundi Frontosa and flowerhorn
        Nej det ar det inte. Forstar inte varfor alla hybrider pa marknaden pastas ha sant vansinnigt ursprung.

        Cyphotilapia frontosa "dark blue horizon" verkar den kallas for.
        Senast redigerad av Ola Svensson; 23 januari 2006, 11:29.
        Med vänliga hälsningar

        Ola

        Kommentar

        • olof
          Användare
          • april 2002
          • 1823

          #5
          Hej!

          Aqarium glaser anger inte att det skulle vara frågan om någon korsning. Som Ola skriver kallar de den för Cyphotilapia frontosa var. „DARK BLUE HORIZON".

          Jag tycker det verkar vara fråga om fiskar med avvikande färg. Varianten har tydligen inte renodlats ännu eftersom de anger att odlaren för närvarande endast får fram 10 ex / år.

          Mvh

          olof
          Senast redigerad av olof; 23 januari 2006, 13:33.
          http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

          Kommentar

          • Ola Svensson
            Användare
            • april 2002
            • 14633

            #6
            De asiatiska odlarna med brukar ju kora en hokus pokus bakgrund till sina framodlade fiskar. Papegojfisken pastods ju vara en korsning mellan centralamerikan och gulfisk om jag inte mins fel. Nagon som last nagon fantasifull bakgrund till Flowerhorn?
            Med vänliga hälsningar

            Ola

            Kommentar

            • Jonas E
              Användare
              • februari 2003
              • 2533

              #7
              förstår inte hur man skulle göra för att korsa en munruvare som frontosa med flowerhorn som substratruvare. Så den tesen kan man kasta i sjön. Är välvanlig urvalsodling eller något annat. Inte så snygga direkt men de tilltalar säkert någon
              Senast redigerad av Jonas E; 13 februari 2006, 12:28.
              /Jonas
              540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

              Kommentar

              Arbetssätt...