Mastacembelus ellipsifer??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • m[A]use^
    Användare
    • december 2005
    • 909

    Mastacembelus ellipsifer??

    Innförskaffade två av dessa härligt annourlunda ål fiskar i helgen. Det är en tanganyika ål som går lika bra i ett malawikar som tanga. Jag har det förstnämda. Innan jag riktigt kom ihåg vad arten hette så kunde jag inte kolla upp så mkt fakta om den på nätet. Men jag tog reda på artnamnet o började forska lite. Mina två ex. är runt 20cm nu, men kan bli upp till 45cm. Det jag chokades över när jag forskade kring ålen var att den gärna äter småfisk som t.ex hästnos ciklider. Hm jag kollade runt lite på hästnos ciklider o fann att dom är ju relativt stora ändå för att vara småfisk. Jag själv har ju en grupp av demasoni på 15 ex. och om denna ål blir stor kommer då mina demasoni att ligga ris till?

    Någon som vet om jag behöver vara orolig?

    m.v.h Foppa
    Senast redigerad av m[A]use^; 17 januari 2006, 01:27.
    Min zoon
    -m[A]use^ -one aquarist to find them, one plasticbag to bind them, and one aquarium to rule them all!
    Prova på vårt forum tills hemsidan är klar...
    http://www.malawifreaks.se/forum
  • PatrikMalmo
    Användare
    • maj 2005
    • 4642

    #2
    Har aldrig haft den själv, men den står på önskelistan. Om jag kopplat det rätt av det jag läst så äter den just småfisk, dvs yngel och halvvuxna firrar. Spana på munnen - så enormt stor mun har de inte. Jämför sedan med de andra firrarnas storlek. Jag tror inte du behöver vara orolig.

    Var köpte du dem och vad gav du för dem?

    Hilsen,

    P
    Ingen fisk har läst böckerna.

    Kommentar

    Arbetssätt...