Djurplågeri!!!!!!!!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pojder

    Djurplågeri!!!!!!!!!!

    Hej på er alla fisktokiga människor.
    Läste en annons i sydsvenskan förra lördagen om en kund som larmat polisen pga att en affär varit stängd utan uppsyn en längre tid.
    Den 11/1-06 kom uppföljningen som lyder(utdrag):
    I MINST en månad har butiksägaren lämnat sina akvariefiskar vind för våg. Men nu är de som överlevde pigga igen berättar Peter Malmgren serviceman på akvarieleasing AB.Företaget har nu tagit över skötseln av de 70-80 dyrbara (förmodligen VF) fiskarna av malawiciklid.
    Det mesta vattnet hade avdunstat och många fiskar var döda. Det gjorde ont i hjärtat att se.Varför ägaren övergivit butiken eller var han finns är okänt.
    Slut.

    Det framgår tydligt att ägaren är dansk och att affären finns på geijersgatan i Limhamn,Malmö.
    Då geijersgatan är liten, inga andra fiskaffärer och dansk ägare kan det ej vara annan än denna.
    Här är länk till hemsidan http://www.cichliden.se/
    Hur kan detta hända?
  • Jonas E
    Användare
    • februari 2003
    • 2533

    #2
    ingen aning. Detta diskuterades det om under november/december och djurskyddsmyndigheten tog då hand om djuren. Behövs nog inte ytterligare en tråd med vilda gissningar om vad som hänt.
    /Jonas
    540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

    Kommentar

    • Mr.Fish
      Användare
      • maj 2004
      • 1403

      #3
      Ursprungligen postat av Jonas E
      ingen aning. Detta diskuterades det om under november/december och djurskyddsmyndigheten tog då hand om djuren. Behövs nog inte ytterligare en tråd med vilda gissningar om vad som hänt.
      ############
      Jonas! Vi ,som följt med i svängen, förstår att du inte vill påminnas om det :-)
      Han bjöd ju iaf på en trevlig resa...( går att läsa om i bladet) Hilsen!

      Kommentar

      • bmwpower
        Användare
        • december 2002
        • 1934

        #4
        Det var christer på akvarielagret som ringde det avgörande samtalet

        Kommentar

        • Tahadhali

          #5
          Usch - vad pinsamt det är att vara dansk när man läsar något sådant här - fy fan för idiot

          Kommentar

          • Tony
            Användare
            • april 2002
            • 4594

            #6
            Jag tycker inte det finns mycket mer att diskutera i ämnet. Vi har debatterat det tidigare, fisken har det numera bra och tidningar älskar att skriva upp allt till fantastiska dramor.
            Tony Englund

            Kommentar

            • Kalle-Maja
              Användare
              • december 2004
              • 1324

              #7
              Inte för att grotta i den här historien mer men som en spinoff och kanske tröst så läste jag om en kille som fick dra från sin fisk i New Orleans när stormen Katrina kom. Hans lokaler blev helt översvämmade och strömlösa och eftermiddagstemperaturen var hög. All saltvattensfisk dog men den mesta sötvattensfisken klarade sig. Efter 47 dagar och evakueringen hävd var malawiciklider, CA-ciklider och synodontismalar piggast. Fryerin hade lekt och texascikliderna var vid god vigör.

              Kommentar

              • Jonas E
                Användare
                • februari 2003
                • 2533

                #8
                Mr Fish: Ja, det var en trevlig snubbe när jag besökte han. Så varför han försvann vet jag inte alls. Därför tänkte jag att vi i denna tråd kanske inte ska hålla på och gissa oss fram till vad som hänt. Det får polisen och djurskyddsmyndigheten ta hand om.
                /Jonas
                540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

                Kommentar

                • Chicke
                  Användare
                  • maj 2004
                  • 497

                  #9
                  ehhhhh är ni verkligen allvarliga me å diskutera detta?

                  Kommentar

                  • PsyM
                    Användare
                    • mars 2004
                    • 460

                    #10
                    Precis som står att läsa i artikeln så mår fiskarna nu bra och sköts om av oss på akvarieleasing så länge.
                    Precis som Jonas säger så tycker jag inte vi ska diskutera och gissa oss fram till vad som har hänt, utan det låter vi polisen och djurskyddsmyndigheten ta hand om.

                    mvh Peter
                    Min Zoon
                    Mitt 900 liters

                    Kommentar

                    • Hugin

                      #11
                      Tror inte att han lämnade allt vind för våg friviligt... Men det är inte min business.

                      Kommentar

                      Arbetssätt...