stenar eller rö

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bmwpower
    Användare
    • december 2002
    • 1934

    stenar eller rö

    Provade att innreda lite i dom stora burkarna i lokalen med tegelrör och granit.
    Blev inte så där våldsamt snyggt med tegelrören,även om det är i en lokal vill man ju ha hyffsat snyggt i burkarna.
    Jag vill inreda för bästa produktion och trivsel samt och att det ska vara lättsköt och enkelt att fånga fiskarna.
    Ser att lite mer sten ska i för att det inte ska se naket ut.
    Så vad är eran åsikt tegelrör eller bara 3 olika stenpartier??
    Senast redigerad av bmwpower; 08 januari 2006, 17:27.
  • BigFish
    Användare
    • februari 2005
    • 21

    #2
    Tegelrör är inte särskilt snyggt när man blandar med granit eller annan sten. Om du bara kör med tegelrör och tegelpannor/-kross/-krukor ser det mer enhetligt ut. Personligen tycker jag det ser bättre ut än blandat men smaken är som bekant - olika.

    Som tonåring ville jag leka "Proffsodlare" och hade några få burkar med olika "rör-byggnader". Jag buntade plaströr i pyramidform, 2-3 pyramider per burk. Inte särskilt snyggt men det funkar. Fiskarna bryr sig inte. Tegelrörsburken var mer produktiv än plaströrsburkarna, fast det berodde nog mer på andra orsaker än materialvalet.

    Mvh,
    Jonas
    Vänliga Hälsningar,
    Jonas

    Kommentar

    • bmwpower
      Användare
      • december 2002
      • 1934

      #3
      Har en massa rör och det var därför jag exprimenterde lite och blev fundersam.
      Kanske skulle köra 2 kar med olika inredningar för att se vad som händer.
      Fattar inte varför man blir så tveksam när man ska göra något.
      När man väl hällt ner korallgruset undra man omman inte ska ha rådasand istället.

      Kommentar

      • BigFish
        Användare
        • februari 2005
        • 21

        #4
        Jag är väl bekant med det beslutsfenomenet :-)
        Vänliga Hälsningar,
        Jonas

        Kommentar

        Arbetssätt...