375-liters Centralamerika

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Matz Karlsén
    Användare
    • februari 2004
    • 1127

    375-liters Centralamerika

    Jag håller på och startar upp ett 375-liters CA-kar och skulle vilja ha tips på en bra mix. Ett måste är att C. sajica skall ingå.
    To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!
  • anli
    Användare
    • mars 2003
    • 3740

    #2
    Hm... har lite liknande problem. Har saijca, cichla och Salvini på tillväxt i ett 222 liters.
    Ett gäng Loisellei och Robertsoni + ströfiskar pg i 400 liter. Vet inte riktigt än hur dessa fiskar kommer att fördelas, det får framtiden utvisa...
    Men polare till dina saijcor i 375, så finns det ju lite mindre/medium stora som kanske kan passa. Salvini kan nog bli för tuff? Eller så funkar det, mina erfarenher sträcker sig inte så långt där. Någon av Thorichtys varianterna, eller Robertsoni, Longimanus, Carpiente, texas... jag gissar lite bara, men det är ju så ibland funkar det ibland inte. Ofta funkar det bättre än vad man tror, det är min erfarenhet i alla fall.
    Usch vad dåligt svar du fick , men lycka till med Saijcorna! Små söta rackare med underbara ögon. Har som sagt 4 st små (5 cm) själv, och där har ett par utkristalliserats. Kul med nåt smått och behändigt bland all bjässar.
    Anders L

    Kommentar

    • jinnarparen
      NCS Medlem
      • april 2002
      • 2670

      #3
      Ett alternativ som du kanske kunde prova en tid är att ha flera sajicapar i samtidigt. Hade en gång för länge sedan 3 sebraciklidpar i ett 375 l kar.
      Det var en trevlig syn att se, familjedrama i kvadratkubik. Och vilka hanar man hade sen också, rejäla (efter sebraciklidmått) pucklar hade de.
      Åter till CA

      Det är där jag hör hemma

      Kommentar

      • davide
        Användare
        • december 2003
        • 335

        #4
        kanske nicaraguensis?
        MVH David
        www.Umea.akvarieforening.se | Tanganyika sidan | Zoonen

        Kommentar

        • anli
          Användare
          • mars 2003
          • 3740

          #5
          Kan inte låta bli och post en alldeles färsk bild på min lilla snuttiga hanne:
          Anders L

          Kommentar

          Arbetssätt...