Kompisar till Otopharynx lithobates

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Danne_mull
    Användare
    • november 2005
    • 60

    Kompisar till Otopharynx lithobates

    Funderar på att starta upp ett Malawikar med bl. a. Otopharynx lithobates. Vad kan man tänka sig att köra i ett kar (375 liters) tillsammans med ett gäng sådana?
  • Niclas Larsson
    Användare
    • januari 2004
    • 546

    #2
    Jag hade C. Moori och Venustus med mina och det funka kanon...jag tycker mina O.L fanns sig i det mesta, ingen besvärlig fisk alls tvärtom snygg och rolig
    Cichlasoma Festae går nu i ett 360 !!

    Kommentar

    • Matz Karlsén
      Användare
      • februari 2004
      • 1127

      #3
      Jag hade mina lithobates tillsammans med olika mbunas det fungerade alldelse utmärkt och dom lekte flera gånger.
      To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!

      Kommentar

      • Buckshot
        Användare
        • april 2002
        • 244

        #4
        Jag håller med;
        Dom var inte alls besvärliga.
        Jag hade dom med Protomelas "red empress", rostciklid, lombardoi, röd zebra, Copadichromis borleyi och Aulonocara stuartgranti
        Lilla Malawisjön fanns i mitt vardagsrum 235*100*65

        Kommentar

        • StefanL
          Användare
          • augusti 2002
          • 10784

          #5
          O.lithobates är verkligen en lättsam art. Faktum är att de i naturen uppehåller sig ganska mycket vid mbunas där de ibland äter av mbunas exkrementer...men det kanske var lite för mycket info...hehe...

          Hur som helst så fungerar arten bra med de flesta...haplisar/Aulonocara/mbunas. Däremot har jag inte haft arten tillsammans med rovmalawi, men jag har en känsla av att du inte kommer att ha inriktning på rovmalawi. ;-)

          Kommentar

          • Danne_mull
            Användare
            • november 2005
            • 60

            #6
            Ursprungligen postat av Stefan Larsson
            Hur som helst så fungerar arten bra med de flesta...haplisar/Aulonocara/mbunas. Däremot har jag inte haft arten tillsammans med rovmalawi, men jag har en känsla av att du inte kommer att ha inriktning på rovmalawi. ;-)
            Du har så rätt så Stefan! Hade väl tänkt att köra nån/några Mbuna och eventuellt nån Auloncara om de nu passar. Man vill ju helst att det ska bli lite blandade färger i karet också. Sedan finns ju risken att fler i familjen vill vara med och fatta besluten så det gäller att bestämma sig snabbt.... ;-)

            Kommentar

            Arbetssätt...