Ciklidbladet 1/2006

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zaphi
    NCS Medlem
    • juli 2002
    • 5395

    #16
    Eftersom det inte är någon tabloid som skall sälja på sin framsida tycker jag man kan hålla det rent och snyggt. Det är ingen höjdare om den börjar se ut som Svensk Damtidning eller Slitz, eller iofs, det kanske vore nått..
    www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

    Kommentar

    • dinajel
      Användare
      • november 2004
      • 569

      #17
      Ursprungligen postat av Joakim Draktoft
      Just det du nämner angående bylines (rubriker på framsidan) har varit under beaktande, men uteslöts bland annat då det innebär att man endast "promotar" vissa artiklar. Alla artiklar är lika viktiga.
      Ja, jag tänkte också på det. Dessutom är det ju faktiskt en medlemstidning som alla får. Det finns ju liksom inget reklamvärde i att pusha för "extra intressanta" artiklar på framsidan.
      Daniel Andréasson

      Kommentar

      • dinajel
        Användare
        • november 2004
        • 569

        #18
        Ursprungligen postat av Zaphi
        Det är ingen höjdare om den börjar se ut som Svensk Damtidning eller Slitz, eller iofs, det kanske vore nått..
        Vadå inte som Slitz? Alla fiskbilder i tidningen visar ju bara nakna firrar...
        Daniel Andréasson

        Kommentar

        • Gäst

          #19
          Ursprungligen postat av Zaphi
          Eftersom det inte är någon tabloid som skall sälja på sin framsida tycker jag man kan hålla det rent och snyggt. Det är ingen höjdare om den börjar se ut som Svensk Damtidning eller Slitz, eller iofs, det kanske vore nått..

          Håller med fullständigt,Behövs inget mer snyggt och rent räcker bra för mig!

          mvh Lennart

          Kommentar

          • wofflan
            NCS Medlem
            • september 2003
            • 660

            #20
            Ursprungligen postat av dinajel
            Vadå inte som Slitz? Alla fiskbilder i tidningen visar ju bara nakna firrar...
            inte så mycket bröst dock, men kanske lite hudsekret som diskusyngel käkar av är lite upphetsande för vissa [:-)]
            Mvh Fredrik

            Kommentar

            • dinajel
              Användare
              • november 2004
              • 569

              #21
              Och om man ber snällt så kanske redaktören kan ta med bilder på lite kloaköppningar? (Nä, nu börjar det spåra ur det här. )
              Daniel Andréasson

              Kommentar

              • deathdealer
                Användare
                • augusti 2004
                • 1639

                #22
                tanken med att ha lite om innehållet är väl ändå att man får en liten referens till vad som skrevs i nummret. Jag tror att alla sparar sina tidningar, och då blir det lättare att hitta rätt artikel om man söker längre fram. Att det skulle förstöra layouten...nej, det tycker inte jag, och att dessa artiklar skulle vara intresantare än andra....absolut inte!!!

                Men det är BARA min syn på det hela!!!

                DD
                "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
                "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

                Kommentar

                • Jonas E
                  Användare
                  • februari 2003
                  • 2533

                  #23
                  Jag tycker det är bra som det är =)
                  /Jonas
                  540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

                  Kommentar

                  • Micke
                    Användare
                    • april 2002
                    • 9579

                    #24
                    Det överlägset bästa sättet att leta upp gamla artiklar tycker jag är artikelarkivet här på Ciklid.se. När man hittat rätt artikel är det bara att plocka fram tidningen.
                    Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                    Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                    Kommentar

                    • Alexander Wiberg
                      Användare
                      • februari 2005
                      • 445

                      #25
                      Om tidningen kommer se ut som "försmakstidningen" här på förstasidan så måste jag säga att layoten ser helt underbar ut. Känns mycket fräschare och modernare än den förra. Bra jobbat!
                      A.Wiberg (alex83)

                      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=367273

                      Kommentar

                      • Micke
                        Användare
                        • april 2002
                        • 9579

                        #26
                        Glöm nu inte betala medlemsavgiften så att ni missar årets första nummer av Ciklidbladet!
                        Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                        Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                        Kommentar

                        • makrillen

                          #27
                          Ser verkligen fram emot mitt första nummer av Ciklidbladet.
                          Vet inte så mycket om innehållet i tidigare tidningar men ha gärna med lite "nybörjartips" för oss som är nya i hobbyn. (Gärna Malawi och Tanganyika för min del). ;-)

                          Kommentar

                          • jarinen
                            Användare
                            • april 2003
                            • 1888

                            #28
                            Ser fram emot första numret, den nya layouten ser kanon ut! den gamla var aningens tråkig. Tycker allmänt att den nya redaktören har inneburit ett lyft för bladet. Tummen upp!

                            Mvh Jari

                            Kommentar

                            • Alexander Ylipää
                              Användare
                              • oktober 2003
                              • 3615

                              #29
                              Ursprungligen postat av jarinen
                              Ser fram emot första numret, den nya layouten ser kanon ut! den gamla var aningens tråkig. Tycker allmänt att den nya redaktören har inneburit ett lyft för bladet. Tummen upp!

                              Mvh Jari
                              Instämmer.
                              Mvh Alex

                              Kommentar

                              • Micke
                                Användare
                                • april 2002
                                • 9579

                                #30
                                Positiva nyheter!
                                Det sista korrekturarbetet gick snabbare än förväntat och Ciklidbladet 1/2006 skickas till tryckeriet redan idag. Vi har inte beställt tryck förrän till nästa vecka, men med lite tur kan dom påbörja arbetet redan denna veckan.

                                Hur som helst börjar det bli hög tid att betala in medlemsavgiften och du vill ha tidningen med det ordinarie utsskicket!
                                Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                                Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                                Kommentar

                                Arbetssätt...