Flytta prinsessyngel...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sacha
    Användare
    • juni 2005
    • 59

    Flytta prinsessyngel...

    Fick för ca: 1v sedan syn på att jag hade fått lite prinsessyngel. Å idag när ja kom hem från jobbet va de ett helt litet stim i karet (för första gången) som simmade omkring precis utanför sin grotta.. Med 2 hetsiga föräldrar runt omkring dom

    Bör man suga upp ynglena å mata med artemia, el mata artemia i karet å försöka ta dom när dom blir större..

    Jag tänker då mest på att de tog 2dagar att få upp 2st vuxna prinsessor ur karet.. utan att riva hela inredningen då.. Kanske är lättare att ta dom nu .för jag har inte tänkt att behålla alla eftersom det är uppemot 20st..

    Hur gör ni som får prinsess yngel .. Låter ni dom gå kvar el tar ni yngel el tar ni ungfisk ?!
  • Bosse.J
    Användare
    • augusti 2003
    • 205

    #2
    Det blir ett naturligt "svinn" om du har andra firrar i burken.
    Don leker och leker och leker hela tiden. och snart har du flera generationer yngel som hjälper till att vakta sina mindre syskon. Kul att titta på. Så mitt råd är att låta dom stanna kvar i karet. Låta naturen ha sin gång, eller hur man ska uttrycka det.
    Bosse.J

    Kommentar

    • Pär J.
      Användare
      • april 2002
      • 219

      #3
      Är inte hela vitsen med Prinsessor att låta dem bygga upp en koloni, dvs deras intressanta familjepassning?

      Vill du köra "industriell" odling för försäljning kan det ju vara idé att plocka dem när de är små för att ha kontroll på utfodring och tillväxt.

      Lycka till!

      Kommentar

      • sacha
        Användare
        • juni 2005
        • 59

        #4
        Jo deklart ja skulle vilja se de.. Men ja har ju mina Brevis i karet också. Vill ju inte att dom ska bli överkörda :p

        Kommentar

        Arbetssätt...