Vieja 2006

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pangaea
    Användare
    • februari 2004
    • 390

    En ny bild på min enda argentea...
    "..Det är bara att bryta ihop å komma igen..."

    Min zoon

    /Magnus

    Kommentar

    • JockeB
      Användare
      • maj 2004
      • 2964

      Ursprungligen postat av Pangaea
      En ny bild på min enda argentea...
      Mmmm kan knappt vänta till mina har växt på sig...
      Mvh Jocke
      Centralamerikanska Ciklider!

      Kommentar

      • jarinen
        Användare
        • april 2003
        • 1888

        Ursprungligen postat av Pangaea
        En ny bild på min enda argentea...
        Oh vad snygg! jag som inte riktigt erkänt argentea som snygg.... men det är slut med det nu .

        Mvh Jari

        Kommentar

        • jarinen
          Användare
          • april 2003
          • 1888

          En lite bättre bild än tidigare på en av mina Bifasciatum.

          Kommentar

          • Pangaea
            Användare
            • februari 2004
            • 390

            V. breidohri...
            "..Det är bara att bryta ihop å komma igen..."

            Min zoon

            /Magnus

            Kommentar

            • Micke Jarhl
              Användare
              • april 2002
              • 2277

              Ursprungligen postat av Pangaea
              V. breidohri...

              jäkla går från klarhet till...
              Micke Jarhl Med akvarium!

              Kommentar

              • JockeB
                Användare
                • maj 2004
                • 2964

                Ursprungligen postat av Pangaea
                V. breidohri...
                Vackert! Hur stora är dom nu och hur går det med dom? Har du alla 3 kvar?
                Mvh Jocke
                Centralamerikanska Ciklider!

                Kommentar

                • Pangaea
                  Användare
                  • februari 2004
                  • 390

                  Ursprungligen postat av Beast
                  Vackert! Hur stora är dom nu och hur går det med dom? Har du alla 3 kvar?
                  Jodå... alla 3 är kvar... de är runt 15-18 cm nu och är riktigt kaxiga av sig... är fortfarande inte säker på könsfördelningen... har inte sett några lektendenser än...
                  "..Det är bara att bryta ihop å komma igen..."

                  Min zoon

                  /Magnus

                  Kommentar

                  • JockeB
                    Användare
                    • maj 2004
                    • 2964

                    Ursprungligen postat av Pangaea
                    Jodå... alla 3 är kvar... de är runt 15-18 cm nu och är riktigt kaxiga av sig... är fortfarande inte säker på könsfördelningen... har inte sett några lektendenser än...
                    Kul, försök fota alla så ska jag se om jag kan hjälpa dig med könsfördelningen. Den på bilden skulle jag tippa är en hane..
                    Mvh Jocke
                    Centralamerikanska Ciklider!

                    Kommentar

                    • Niclas Larsson
                      Användare
                      • januari 2004
                      • 546

                      Hallå Killar vill bara meddela att jag fått tag i 6 st. Argentea som jag skall hämta imorgon



                      PANGEA & BEAST Hur står annars till med USA fisken ?
                      Cichlasoma Festae går nu i ett 360 !!

                      Kommentar

                      • JockeB
                        Användare
                        • maj 2004
                        • 2964

                        Ursprungligen postat av Niclas Larsson
                        Hallå Killar vill bara meddela att jag fått tag i 6 st. Argentea som jag skall hämta imorgon



                        PANGEA & BEAST Hur står annars till med USA fisken ?
                        Grattis till Argentean Niclas!
                        Tjaa det har väl gått lite si o så med USA fisken, av Nanoluteusen så klarade sig bara 1 hane av 6 (Har nu 2 honor också), Blue Dempsey = alla 6 döda, Spinosissimus= 2 hanar o 1 hona kvar av 6, Grammodes= 1 hane kvar av 6 (har 1 hona nu med som har lekt), Bifasciata= alla 4 klarade sig. Men sen har jag nu också Midasen 2 barred och 1 white/yellow, och ett lekpar C. sp "honduran redpoint" också.
                        Hur har det gått själv då?
                        Mvh Jocke
                        Centralamerikanska Ciklider!

                        Kommentar

                        • Niclas Larsson
                          Användare
                          • januari 2004
                          • 546

                          Si så där. Citrinellumen mår kanon Barred hannen är närmare 25!! cm men Barred honan har valt den gul vita som lekhane.

                          En akvarie olycka toga alla mina Niccar tyvärr tyvärr...Alla Blue Dempsey är borta. Men däremot lever alla A.lyonsi och 4 st Carpintis, sedan växer dina gamla (unga) Zonatum som ogräs.

                          har ett bra gäng unga "Gulbarred" midas med röda fenor men dåligt med plats i karen
                          Senast redigerad av Niclas Larsson; 16 november 2006, 10:12.
                          Cichlasoma Festae går nu i ett 360 !!

                          Kommentar

                          • jinnarparen
                            NCS Medlem
                            • april 2002
                            • 2670

                            I Genarp så finns:
                            C sp "Honduran redpoint" - 8 av 10 (Beast har de andra 2)
                            C Grammodes - 8 av 14 (3 st sålda)
                            C Umbrifera - 9 av 14
                            H Carpintis "Escondido" - 6 av 10
                            H Nicaraguense - 9 av 10

                            Det som jag väntar på är om en av umbriferorna är en hane, vissa tendenser de senaste dagarna tyder på att jag kan ha en sådan otrolig tur.
                            Åter till CA

                            Det är där jag hör hemma

                            Kommentar

                            • Niclas Larsson
                              Användare
                              • januari 2004
                              • 546

                              Tjenare Rickard

                              Verkligen intressanta saker på gång angående Umbriferan, detta har ju varit en följetong.

                              Vad har du nu för nya indicier, eller är det samma individ du misstänkt tidigare ??

                              Du verkar ju lyckats relativt bra med dina firrar och det gläjder. Tyvärr är mina fina Niccar borta via ett läckande kar så dom torrlades under en natt och en förmiddag utan tillsyn. enda tur i oturen var att det karet stod i källaren med betonggolv och golvbrunn. Så det blev inga skador på huset som kan ge andra invånare i huset vatten på sin kvarn angående antalet akvarier .

                              Denna incident gjorde att jag nu håller på att bygga en ställning så att jag kan ställa 2st 720 på varandra.och då kan jag få in en dubbelställing 540 l till

                              Någon som har någon erfarenhet av dubbel 720 ställning har inte riktigt bestämt mig av vilken dimension jag behöver på liggarna för att inte få för stor nedböjning.
                              (blir en smideshistoria)
                              Cichlasoma Festae går nu i ett 360 !!

                              Kommentar

                              • jinnarparen
                                NCS Medlem
                                • april 2002
                                • 2670

                                Ursprungligen postat av Niclas Larsson
                                Tjenare Rickard

                                Verkligen intressanta saker på gång angående Umbriferan, detta har ju varit en följetong.

                                Vad har du nu för nya indicier, eller är det samma individ du misstänkt tidigare ??

                                Du verkar ju lyckats relativt bra med dina firrar och det gläjder. Tyvärr är mina fina Niccar borta via ett läckande kar så dom torrlades under en natt och en förmiddag utan tillsyn. enda tur i oturen var att det karet stod i källaren med betonggolv och golvbrunn. Så det blev inga skador på huset som kan ge andra invånare i huset vatten på sin kvarn angående antalet akvarier .

                                Denna incident gjorde att jag nu håller på att bygga en ställning så att jag kan ställa 2st 720 på varandra.och då kan jag få in en dubbelställing 540 l till

                                Någon som har någon erfarenhet av dubbel 720 ställning har inte riktigt bestämt mig av vilken dimension jag behöver på liggarna för att inte få för stor nedböjning.
                                (blir en smideshistoria)
                                Detta är ju i och för sig helt utanför vieja tråden.
                                Jag byggde min ställning i trä, använde mig av 45*145 profil. Det står ett 720 l och ett 600 l kar på den.

                                Vad det gäller umbriferan så är det samma individ som tidigare, det som gäller nu är dennes beteende mot en säker hona. De klarar av att stå nära varandra utan att försöka slå ihjäl varandra. Mot övriga individer är de väldigt fientliga. Den troliga hanen är slankare byggd, har en ljusare kroppsfärg samt visar nästan alltid det längsgående svarta bandet. Honan har redan fått svarta bukfenor är mörkare färgad och visar bara den svarta pricken på sidan, hon är också mer kompakt i kroppen.
                                Åter till CA

                                Det är där jag hör hemma

                                Kommentar

                                Arbetssätt...