"Befläckad" Saulosi...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • StefanL
    Användare
    • augusti 2002
    • 10784

    "Befläckad" Saulosi...

    Är det vanligt med sotfläckiga honor av Saulosi eller har jag lyckats få tag på sämre kvalitet än vanligt?
  • bmwpower
    Användare
    • december 2002
    • 1934

    #2
    mina blev lite sotiga på munnen av tropicals spirulina foder det fanns inget innan jag började mata med det.

    Kommentar

    • StefanL
      Användare
      • augusti 2002
      • 10784

      #3
      Ok...

      De här är troligen inte matade med Tropical Spirulina. Just denna hona har alltid sett ut såhär sedan jag fick henne...medans de andra är mer eller mindre befriade från sotfläckar.

      Kanske kan man misstänka övermatning med spirulina på föräldrar eller att de här fått spirulina sedan yngelstadiet. Jag har inte sett VF Saulosi "live" än så jag har inte något direkt att jämföra med så därför frågar jag här...

      Kommentar

      • PatrikMalmo
        Användare
        • maj 2005
        • 4642

        #4
        En hel del foder/tillsatser kan ge pigmentfläckar/färgförändringar, spirulina har nämnts, men även t ex artemia och astaxhantin. Såvitt jag har greppat det blir dock inte förändringarna permanenta, så din hona ser nog ut sådan. Vet inte vad som händer om man matar yngel kraftigt med pigmentförändrande foder - kanske det blir permanent då? Har däremot inte en susning om ifall din hona är onormalt färgad. Lägg någon halvtimme på att googla bilder på dem så kanske du ser fler "befläckade" eller inte?

        Hilsen,

        P
        Ingen fisk har läst böckerna.

        Kommentar

        Arbetssätt...