Malawi tråden 2006

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Midas_Tom
    Användare
    • mars 2005
    • 809

    #61
    ozric: jag förstår inte riktigt vad du menar på punkt 2!!
    //tom

    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=428732

    Kommentar

    • StefanL
      Användare
      • augusti 2002
      • 10784

      #62
      Det är faktiskt riktigt snyggt med lavasten om man lyckas med inredningsbiten. Jag är inte någon beundrare av några enstaka lavastenar här och där utan hellre större stenrös så att fiskarna får riktiga gömställen.

      Kalksten är också snyggt, men här tycker jag det är svårt att få en fin och trovärdig inredning där bakgrund, sand och kalksten harmoniserar. Då är det betydligt lättare att använda lavasten.

      Jag har tagit sten från naturen och gillar verkligen hur det ser ut...och egentligen skulle jag vilja bygga ett riktigt fint röse för arter att finna gömställen.

      Detta kar måste ju väga en hel del...men idéen gillar jag skarpt. Jag skulle aldrig våga bygga så saftigt med tunga stenar och han har väl inte lyckats helt med utseendet enligt min mening. Troligen tycker fiskarna annorlunda...jag är ganska övertygad om att fiskarna trivs med den inredningen. ;-)

      Dave Laubach akvarium:

      Nana4d sebuah agen toto slot yang sudah dikenal sejak lama di indonesia karena kemenangan jutaan rupiah pasti dibayar full dan syarat ketentuan berlaku hanya dengan bermodalkan minimal deposit 10ribu

      Kommentar

      • Mr_PP
        Användare
        • februari 2006
        • 11

        #63
        Inredning

        Halloj alla ciklidvänner. Är inte ny på ciklider men dock ny i detta forum. Har suttit o läst igenom vad som skrivits o funnit att vi äro ganska likasinnade inom detta område.

        Ville bara säga min åsikt i det senaste om kalk/lavasten. Att alla har vi olika smak, men bland den snyggaste inredningen jag sett. Var i ett 375Liters som en kompis hade för 4-5 år sen. Han hade lyckats bygga upp emot hela baksidan samt ena kortsidan med lavasten (typ som en BTN bakgrund fast med sten). Där ibland stenar hade han små växter som tillsammans med gröna alger följde med i strömmen från pumpen. På så vis hade han mkt öppet vatten mitt i burken samt massor med ställen för fisken att leka i och för ynglen att gömma sig i.

        Och ja, det var stabilt byggt och mycket snyggt.

        // Peter
        540Liter Malawi :
        1+1 Ps. Marigold, 1+3 Rödzebra
        1+2 Ps. Saulosi, 2+3 L Caerelus
        2+4 Ps. Flavus

        160Liter Yngel
        15st Flavus 1-1,5cm

        133Liter Yngel
        14st L. Carelus "Golden"

        133Liter tomt

        Kommentar

        • Mr_PP
          Användare
          • februari 2006
          • 11

          #64
          Mina Kar.

          Fixade till min signatur lite. Kan ju vara skoj för andra o se vad jag har hemma i vattnet.
          Har hållit på med malawi i snart 7 år o haft en massa olika arter genom åren... Men just nu så är det dessa
          Ps. i 540:t finns det säkert ett 10-15tal till Flavusyngel som jag inte orkat ta rätt på ännu.
          540Liter Malawi :
          1+1 Ps. Marigold, 1+3 Rödzebra
          1+2 Ps. Saulosi, 2+3 L Caerelus
          2+4 Ps. Flavus

          160Liter Yngel
          15st Flavus 1-1,5cm

          133Liter Yngel
          14st L. Carelus "Golden"

          133Liter tomt

          Kommentar

          • Midas_Tom
            Användare
            • mars 2005
            • 809

            #65
            nice! .. mattias vad tycker du om karet live då ?
            //tom

            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=428732

            Kommentar

            • ozric
              Användare
              • mars 2004
              • 3187

              #66
              Hur många är det som hänger i denna tråden som håller/odlar Melanochromis Johanni "Eastern" ??? Den var mkt vanlig för 10-15 år sen men nu verkar den banne mig inte det. Trodde den fortfarande var poppis iom att den är lättlekt och har fina honor.-Försöker få tag på ett gäng till farsan men det går trögt. Hanar:http://home.cogeco.ca/~ductapediver/mt2002Chiofu_1.jpg
              Honor:http://www.malawi.pl/gantkowiak/akwa26.jpg
              "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
              c",)

              Kommentar

              • Jonas E
                Användare
                • februari 2003
                • 2533

                #67
                ozric: Tror att när det gäller Vf att Mel. Johanii Gome är den som är mest vanlig. Sen om det är den som kallades för eastern vetifan.....Gome ligger på nedre östra sidan av malawisjön.
                /Jonas
                540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

                Kommentar

                • ozric
                  Användare
                  • mars 2004
                  • 3187

                  #68
                  Mm,ok. Är lite osäker på fångstplatsen. Just "Eastern" låter ju lite flyktigt så där. Såg just på AM`s lagerlista att de har den inne.Kallar den "Eastern Coast".
                  "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
                  c",)

                  Kommentar

                  • m[A]use^
                    Användare
                    • december 2005
                    • 909

                    #69
                    Jag har 11 st av den johannin du länkade till via bilderna. Den andra sorten har inte lika sammanhängande längsgående blå ränder på sidan. Utan mer "spräcklig" blå rand. Men har tyvärr inte lyckats få några yngel på dom än, då dom själva är rätt små än så länge. (5-6cm) Jag har inhandlat dom hos zoo fritid i Lidköping. Tror han har en del kvar.
                    Min zoon
                    -m[A]use^ -one aquarist to find them, one plasticbag to bind them, and one aquarium to rule them all!
                    Prova på vårt forum tills hemsidan är klar...
                    http://www.malawifreaks.se/forum

                    Kommentar

                    • Mattias Andersson
                      Användare
                      • september 2003
                      • 788

                      #70
                      Ursprungligen postat av Midas_Tom
                      nice! .. mattias vad tycker du om karet live då ?
                      Jo du, ganska snyggt.... men jag är inne lite på din linje att det är på gränsen till överfullt....

                      Kommentar

                      Arbetssätt...