Affärer med moduler?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • anfall
    Användare
    • november 2004
    • 139

    Affärer med moduler?

    Vill inreda ett 300 l kar med moduler, men kommer inte till skott. Bilderna på Back to Natures hemsida hjälper inte mig att se vilka man ska välja och hur många för att bli nöjd. Jag behöver nog hålla och vrida och vända på bitarna för att kunna välja. Är det någon som kan tipsa om en välsorterad butik?

    Anders
  • Tony
    Användare
    • april 2002
    • 4594

    #2
    Du har ju en bra bit till Göteborg, men har du vägarna förbi så har Herkules Zoo både mycket på lager och bra priser.
    Tony Englund

    Kommentar

    • PatrikMalmo
      Användare
      • maj 2005
      • 4642

      #3
      Har upplevt samma problem som du när det gäller BTN. Ville känna och ta på dem, samt se dem innan jag kom till skott. Testade först med att skriva ut dem, klippa sönder dem enligt rutmönstret, och sen satt jag och lekte "klipp och klistra" med dem i ett kar som var uppritat i samma skala. Hjälpte mig lite, men inte ända fram. Besökte sedan Stoby akvarieaffär utanför Hässleholm. De har alla modulerna hemma (alltid), samt flera kar inredda med moduler, både hela och itusågade. Man får en mycket bra uppfattning om vad som kan åstadkommas med moduler efter ett besök där. Trist nog ligger det en bra bit ifrån dig.

      Personligen löste jag till sist "problemet" genom att gjuta egna moduler i frigolit/betong. Billigare, hyfsat enkelt samt fullt möjligt att leka runt med frigolitformerna i 3D innan man går till skott.

      Hilsen,

      P
      Ingen fisk har läst böckerna.

      Kommentar

      • Nojj
        Användare
        • oktober 2005
        • 90

        #4
        Har lite samma dilemma med Moduluppbyggnad inför uppsättning av ett hörnakvarie.
        Fick erbjudande i Stoby att komma efter öppettid och ha mått på karet med mig för att kunna få hjälp med att modellera upp med de moduler han har i butiken. Det gör de säkert på Herkules med.
        Och det verkar inte som att butikerna är så dyra på BTNmoduler, iallafall inte i Stoby - den jag köpte har jag inte hittat billigare ens på nätet, han har dock höjt med typ 50 spänn nu. men iallafall.
        //John

        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=786474

        Kommentar

        • Rickard81
          Användare
          • januari 2004
          • 91

          #5
          Akvarielagret i bromma har alla moduler hemma. Fick bra med hjälp när jag skulle inreda ett kar med moduler dom hämta tumstockarna och mätte upp måten på karet så att man kunde testa alla moduler så man kunde se vilka som passa in.

          Kommentar

          • anfall
            Användare
            • november 2004
            • 139

            #6
            Tack för tipsen!

            Skönt att man inte är den ende som tycker att det är svårt om man inte får se grejorna på riktigt.

            Butikstipsen kommer väl till pass. Jag reser mycket i jobbet så alla tre affärerna är inom räckhåll och jag behöver inte tänka på resekostnaden. Bli inte avis för det, ibland blir jag väldigt less på att ligga på vägarna och tvingas fixa fiskvakt.

            Eftersom burken faktiskt bara finns på önskelistan (ett Juvel Rio 300), ligger Herkules bra till med sina priser. Då kan jag klippa rubbet på en gång när jag har sparat ihop en hacka.
            Herkules har jag faktiskt besökt en gång, men inte affären i Stoby. Nästa gång jag har vägarna förbi ska jag stanna och gå in eftersom ni är så nöjda med servicen. Det är roligt när man blir bra bemött.


            Anders

            Kommentar

            Arbetssätt...