Hur rikta utblåsen?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • m[A]use^
    Användare
    • december 2005
    • 909

    Hur rikta utblåsen?

    Har som sagt innförskaffat två aquaclear 110 / 3700l/h o det ena ska gå 10cm under vatten ytan. Då huvudet är så stort så får jag det inte närmare ytan. Vilket inte behövs för ja har provat hur cirkulationen blir 10cm under o det är tillräckligt strömt. Det problemet ja har är att det andra pumphuvudet kan ja inte rikta som det sitter för då krockar strömmarna. Så antingen med den byggnation ja gjort får ja rikta den snett neråt framåt lr snett neråt bakåt... Funderar på hur det blir om ja riktar den framåt. Kanske är bättre å rikta den bakåt mot glaset. Det dumma är att ja kommer att få klistra fast munstycket som styr strålen på pump boxen ja har byggt så det är one time ja kan ställa in riktningen på strålen sen får den vara så. Därav min fråga. Vilken riktning tror ni blir bäst?

    m.v.h Foppa
    Min zoon
    -m[A]use^ -one aquarist to find them, one plasticbag to bind them, and one aquarium to rule them all!
    Prova på vårt forum tills hemsidan är klar...
    http://www.malawifreaks.se/forum
  • bmwpower
    Användare
    • december 2002
    • 1934

    #2
    Jag hade nog försökt rikta båda mot mitten av framrutan.
    Man kan ju ta pvc rör och värma i änden sedan trycka ihop så får man bra snurr

    Kommentar

    • m[A]use^
      Användare
      • december 2005
      • 909

      #3
      Jo sant, kanske bästa lösningen igentligen. Jag förlitar mig på att ja har bra riktning som det är. För ja hade tänkte slippa lite extra jobb med pvc rör å använda mig av det tillbehör som följde med. Men kanske ska rikta den andra mot framrutan då kanske. Inget som stör det visuella om ja gör så?

      - foppa
      Min zoon
      -m[A]use^ -one aquarist to find them, one plasticbag to bind them, and one aquarium to rule them all!
      Prova på vårt forum tills hemsidan är klar...
      http://www.malawifreaks.se/forum

      Kommentar

      Arbetssätt...