fina petrochromisar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • specmats
    Användare
    • december 2004
    • 3060

    fina petrochromisar

    Var på akvarieleasing i helgen å tittade på 2 nyinkomna petrochromis grupper, det var vf trewavasae och moshi yellow i storlek large, speciellt trewavasae var riktigt fina-vilken extremt vacker art i färg och form,kanske att den är favoriten i hela tropheini gruppen och en art som jag bara måste prova nån gång men då i ett mycket stort akvarium, det var runt 20 stycken i varje grupp och priset var smått fantastiskt det med, trewavase 10000 kr och moshi 12000 kr!
    Tropheus Duboisi halembe, so
    Melanochromis Auratus, vf
    Synodontis Petricola, odlade

    Akvarie-setup (Salt)
  • Tony
    Användare
    • april 2002
    • 4594

    #2
    Som hittat ju En hund kostar ju minst lika mycket, och den måste man gå ut med i ösregn och blötsnö
    Tony Englund

    Kommentar

    • olaJ
      Användare
      • augusti 2003
      • 584

      #3
      haha...smakar det så kostar det.....
      "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

      Kommentar

      • ozric
        Användare
        • mars 2004
        • 3187

        #4
        Vore intressand att få veta vad som gör dem så dyra egentligen. Om de är så skygga att de blir svåra att fånga eller om de inte lever så tätt. Att de är så stora gör väl också att de packas på andra sätt-dyrare att skicka osv.
        Nån som vet nå¨t om det??
        "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
        c",)

        Kommentar

        • Tony
          Användare
          • april 2002
          • 4594

          #5
          Storleken gör ju att få får plats i varje låda (2 st?) = 1000kr/ 2 = 500 kr i frakt per fisk i frakt (höftade siffor såklart).
          Tillgång och efterfrågan = Svårt att mäta, men om någon köper är ju priset rätt.
          Tony Englund

          Kommentar

          • Cutekid
            Användare
            • januari 2003
            • 3368

            #6
            Tony är inne på rätt spår. Det är ofta efterfrågan som styr priset. Sedan har ju säkert leasing tänkt att göra sig en bra affär också. De ska också vara rätt svåra att fånga med. Enligt folk som har dykigt i sjön så finns det gott om Petrochromis och man hittar dem över hela sjön.

            Mvh
            Carl

            Besök petrochromis.com´s forum:

            http://petrochromis.com/phpbb3/

            Kommentar

            Arbetssätt...