Ciklidbryderi

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bydlo
    Användare
    • februari 2005
    • 19

    Ciklidbryderi

    Eftersom familjen ska få tillökning måste mitt Tanganyikakar avvecklas för att ge plats åt en vagga. Problemet är att jag helst inte vill göra mig av med mitt prinsesspar (båda är uppåt 10cm långa). Om vi förbiser det rent estetiska dilemmat (vilket redan är ett faktum med malawi- och victoriaciklider som går tillsammans), skulle det vara ett gångbart alternativ att låta prinsessparet gå tillsammans med mina victoria och malawiciklider i ett 240L kar?

    Jag har hört att prinsessor har en tendens att "ta över" hela karet när de boat in sig, tror ni att mina saulosi, flavus och "thick skin" kommer att klara konkurrensen?

    I värsta fall får jag väl lägga ut mina "prinsessor" för försäljning på forumet
    Senast redigerad av Bydlo; 09 december 2005, 21:22.
  • PatrikMalmo
    Användare
    • maj 2005
    • 4642

    #2
    Utan att ha provat så tror jag det funkar med den fiskmixen. Rätt tuffa firrar allihop. Är mer fundersam över om det blir generellt trångt i karet. Prinsessorna tar (oftast) inte över karet innan de har börjat leka och få fram yngel, så ett tag går det säkert finfint. Om du verkligen vill behålla dem, så prova - bit inte i det sura äpplet och gör dig av med dem från början.

    Hilsen,

    P
    Ingen fisk har läst böckerna.

    Kommentar

    • ozric
      Användare
      • mars 2004
      • 3187

      #3
      Håller med Patrik. Det värsta är väl att Prinsessorna blir ointressanta av lek.
      "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
      c",)

      Kommentar

      Arbetssätt...