Papegojciklider King Kong

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • GoSatta
    Användare
    • februari 2003
    • 1686

    #31
    Daniel i barcelona: "Köper han en parrot så åker han ut"

    japps lite har han nog påverkat
    /Mats Satta a massagana, Ahamlack, Ulaghize
    http://www.gosatta.org

    Kommentar

    • Daniel Odell
      Användare
      • januari 2003
      • 2437

      #32
      ja han får ju inte köpa fisk utan mig.
      fish r friend

      Kommentar

      • hansh
        Användare
        • november 2004
        • 114

        #33
        Inget färgat grus, han måste ha sånna där röda och blå glaskulor som bottenmaterial och en hög med dom där stora glasbitarna i mitten. Det skulle bli sjysst tillsammans med ett gäng papegojjor och en stor FH ;-)

        /hansh

        Kommentar

        • jarinen
          Användare
          • april 2003
          • 1888

          #34
          En dykare som bubblar och en kista som öppnas med jämna mellanrum och bubblor även där, det är drömkaret!

          Till det skulle slöjstjärtar med ballongögon och ovanligt slöjiga fenor vara kanon! Kanske för mycket begärt men jag skulle ochså gilla lite färgmanipulering och ett par tatueringar.

          Längre än så kommer man nog inte inom denna hobby, man har helt enkelt dragit hobbyn till sin spets ; )


          Mvh Jari

          Kommentar

          • Micke Jarhl
            Användare
            • april 2002
            • 2277

            #35
            mycket ironi nu eller ?,(Hoppas jag )Har jag missat något ??

            mvhMJ
            Micke Jarhl Med akvarium!

            Kommentar

            • Alexander Ylipää
              Användare
              • oktober 2003
              • 3615

              #36
              Ursprungligen postat av Micke Jarhl
              mycket ironi nu eller ?,(Hoppas jag )Har jag missat något ??

              mvhMJ
              Håller med. Vad är verklighet just nu ?
              Mvh Alex

              Kommentar

              • Björn
                Användare
                • april 2002
                • 787

                #37
                Vad är verklighet just nu ?
                Den bistra verkligheten är väl tyvärr sånn att alla människor har olika tycke och smak. =)
                fisklokalen.se - MER ÄN BARA FISKAR

                Kommentar

                • Micke_A
                  NCS Medlem
                  • januari 2003
                  • 638

                  #38
                  Olika tycke och smak må man ha, men faktum kvarstår att det är en aning oetiskt att framställa liknande fiskar, de tatuerade papegojorna var ju rent otäcka, ett praktexempel på vissa människors girighet och brist på respekt för andra levande varelser. Och allt för att de bara tänker på pengar, och vet att det alltid finns folk som inte är så nogräknade, som rusar iväg och köper, trots att framställningen av dylika fiskar är djurplågeri. Har läst om en lag som ska tvinga hund och kattuppfödare att återgå till mer sunda djur, som de såg ut förr, närmast är det väl perser och bulldog som avses. Även fiskar skulle må bra av en så´n lag.

                  Men jag kan förstå lite av tjusningen i att starta ett så´nt kar, för skojs skull, även om fiskarna nog inte tycker det är så skoj. Måste faktiskt säga att hade King Kong inte varit rosa, så hade den faktiskt varit rätt snygg, då den ju liknar en normal centralamerikan. Har svårt att tro att rosa är en naturlig färg på den dock.

                  Köpte idag en stor fin Cryptoheros sajicahane, och en liten söt hona, som riktigt skimrar i guld, och två små eldbukar. Där har vi två vackra, charmiga och trevliga centralamerikaner, som inte vill slå ihjäl allt de ser

                  Förresten, FH med parrots? Kommer inte det att sluta med att FH slår ihjäl papegojorna? FH är ju till kropp och sinne en "normal" trimac, medan papegojorna är missbildade stackare som inte skulle klara sig en kvart i naturen. Var i en zooaffär idag, där han berättade att anledningen till att de tröttnade på FH i Asien, var att de helt enkelt är för aggressiva. Suplise suplise... Så därför släppte folk ut dem i naturen, och... den lokala fiskfaunan goes boom...

                  Människan, en intelligent varelse? Njaaa... Det återstår att bevisas.
                  Senast redigerad av Micke_A; 10 december 2005, 20:48.
                  MVH Micke

                  "Varför har ni Carl-Uno Sjöblom i ert akvarium?" "Det är inte Carl-Uno Sjöblom, det är en brax!"

                  http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=77336

                  Kommentar

                  • FI
                    Användare
                    • augusti 2002
                    • 3743

                    #39
                    Ursprungligen postat av Micke_A
                    anledningen till att de tröttnade på FH i Asien, var att de helt enkelt är för aggressiva.
                    Stämmer verkligen det där? Då jag hade min skumma hybrid och surfade runt på FH-forum så verkade det som de flesta seriösa FH-ägare gav varje FH ett eget kar. De höll aldrig två FH's med varandra. Aggressivitet är nog sällan ett problem i en sådan situation, det kan väl snarare vara en fördel då fiskarna då rör sig lite mer och inte bara står och väntar på mat.
                    Fredrik Isaksson
                    Bildarkivet

                    Kommentar

                    • Micke_A
                      NCS Medlem
                      • januari 2003
                      • 638

                      #40
                      Om jag har förstått det rätt, så hölls de mest av vidskeplighet, att de trodde de skulle ge tur, inte för att de har ett intressant beteende. Vad jag förstod på han i affären, så var de helt enkelt för stökiga, och grävde upp karen, som stora centralamerikaner så ofta gör. Förmodligen inget passande beteende för en "lyckobringare". Men om de nu prompt måste ha fiskar som lyckobringare, så kunde de väl räknat ut hur de skulle bete sig, med tanke på vilken/vilka arter det egentligen är. Men eftersom de tror att de är lyckobringare, så trodde de väl att de skulle vara lugnare än sina "enklare" kusiner.
                      Senast redigerad av Micke_A; 10 december 2005, 22:42.
                      MVH Micke

                      "Varför har ni Carl-Uno Sjöblom i ert akvarium?" "Det är inte Carl-Uno Sjöblom, det är en brax!"

                      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=77336

                      Kommentar

                      • FI
                        Användare
                        • augusti 2002
                        • 3743

                        #41
                        Jo fast FH's hålls väl ofta i helt kala kar där de inte har möjlighet att gräva och på annat sätt stöka till karet.
                        Fredrik Isaksson
                        Bildarkivet

                        Kommentar

                        • Micke_A
                          NCS Medlem
                          • januari 2003
                          • 638

                          #42
                          En del individer av en del centralamerikaner får ju frispel när nå´n närmar sig karet. Det kanske de turtörstande ägarna inte gillade "hugger du efter husse?!"
                          MVH Micke

                          "Varför har ni Carl-Uno Sjöblom i ert akvarium?" "Det är inte Carl-Uno Sjöblom, det är en brax!"

                          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=77336

                          Kommentar

                          • Daniel Odell
                            Användare
                            • januari 2003
                            • 2437

                            #43
                            Mycket snack, lite erfarenhet just nu

                            FH å Parrot mår fint tillsammans med blå sand å ett stort sjunket skepp.

                            Bettor, slöjstjärtar, skalarer i olika former, ballong-fjäril/molly/whatever, odlingsformer/korsningar av malawi av hundra olika typer, etc etc etc.

                            Evolution/Girighet.

                            Akvaristik i alla former har skapat dem, jag ger dem ett bra hem med lite kreativ touch. De äter, simmar och har det bra som det verkar. Hålla 84 troffar i 325L eller ett par frankenfish i samma vattenvolym, vilket är hemskast ur naturlig synpunkt.
                            fish r friend

                            Kommentar

                            • Cutekid
                              Användare
                              • januari 2003
                              • 3368

                              #44
                              Att hålla 84 troffar i ett 325 liters är väl i överkant Orm ?
                              Carl

                              Besök petrochromis.com´s forum:

                              http://petrochromis.com/phpbb3/

                              Kommentar

                              • Daniel Odell
                                Användare
                                • januari 2003
                                • 2437

                                #45
                                ja fast jag var väldigt full inatt.
                                fish r friend

                                Kommentar

                                Arbetssätt...