Livingstonii äter ej!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Dolphan

    Livingstonii äter ej!

    Hejsan. Har fyra st nyinköpta livingstonii som vägrar äta maten jag ger akvarieinnevånarna. Jag har provat med både flingfoder, spirulinafoder, arthemia och räkmix men dom tar bara in det i munnen och spottar ut det direkt. Alla andra fixar äter allt som jag matar med. Vad kan va fel? Kan det vara bukvattensot? Men då borde väll fler drabbas? Några förslag?? Dom andas inte häftigt och man ser inga yttre ovanligheter, så borde ju vara nån sjukdom eller att dom helt enkelt vantrivs. Två av dem simmar runt och ser friska ut medans två bara står och trycker i ett hörn. Vad ska jag göra?
    Tackar för svar
  • Cichlidaholic
    Användare
    • juni 2005
    • 1103

    #2
    Vad mata de med i butiken? hur länge har du haft dem?
    4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar

    Min Hemsida
    Här får man inte sätta ut sin egna hemsida

    På min Zoon
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=463188

    Kommentar

    • Bright_Blue
      NCS Medlem
      • juni 2004
      • 1582

      #3
      Jag skaffade 4 venestus i sommras och magen svällde upp på dem så de dog,antar att det var soten, dem stod dessutom helt stilla vid boten. Venestus och livingstoni är ju ganska lika förutsatt att det gäller släktet nimbochromis. Har du några guppies eller liknande så kan du släppa i några och se om de blir sugna. Jag hade små livingstoni en gång som åt upp fiskar som var ngt mindre än de själva.

      Good luck

      Kommentar

      • Dolphan

        #4
        Jag har haft dem i ca 2 veckor. Dom mata med spirulina granulat i butiken och det har jag provat med men funkade inte. Dom är ju ganska små också, ca 4 cm medans mina venustus och några andra fiskar är betydligt större, men ser ingen tendens att dom blir mobbade.
        Medicinering ska man ju undvika så länge som möjligt så finns det något annat man kan göra? Och vid medicinering, ska jag sätta dom i ett karantänakvarium så man slipper förstöra hela akvariet?
        Tackar för svar.

        Kommentar

        Arbetssätt...