yngel.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Affe
    Användare
    • februari 2005
    • 18

    yngel.

    min al. eureka har nu fåttägg i munnen , vad är bäst att ha henne i stora karet tills det har gått 20 dagar eller ska man flytta henne till yngel karet som är cirka 20-30 liter , tacksam för alla svar
    johan
  • Affe
    Användare
    • februari 2005
    • 18

    #2
    inga svar???
    johan

    Kommentar

    • choffe
      Användare
      • november 2005
      • 841

      #3
      jag tycker du kan vänta att slänga i henne tills det gått kanske 15-18 dagar och slänga i henne sen för det brukar ta kanske 20-25 dagar tills hon spottar så släng i henne om ca 16 dagar...men när hon börjar spotta så kan du vänta max 5 dar med att slänga i henne i det stora akvariumet men glöm inte att kolla att hon inte har yngel kvar i munnen för att hon kan ta upp dom i munnen efter att hon spottat så tänk på det...

      lycka till och skriv sen hur det gick för henne och sina barn []
      Christoffer Lundholm

      Kommentar

      • Affe
        Användare
        • februari 2005
        • 18

        #4
        tack för svaret , har läst mycket här på forumet, om det där med yngel och uppfödning, jag håller med ,dig tycker att man ska låta honan ha ynglen i munnen så länge som möjligt.. har sätt på dom jag har tömt,, det funkar inte helt , man vänjer dom vid det , det blir fel .. då är det bara att räna ner till 16 dagar så får man håva upp henne , och hoppas på att hon inte sväljer dom, om dom nu är kvar där , hon kan bli lite stressad .. hur litet kan spottkaret vara , har en som är allt från 30-50 liter om jag får gissa.
        johan

        Kommentar

        Arbetssätt...