Ny gallup

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Micke
    Användare
    • april 2002
    • 9579

    Ny gallup

    En ny gallup är inlagd på förstasidan. Resultaten från tidigare gallupar finns här: http://www.ciklid.se/ncs_visa.asp?NR=737
    Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
    Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri
  • Micke
    Användare
    • april 2002
    • 9579

    #2
    Ställningen i den pågående gallupen överaskar mig. [] Är alla ciklidister så insnöade på cikliderna att de missar helheten...?
    Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
    Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

    Kommentar

    • deelay
      Användare
      • september 2002
      • 5394

      #3
      Akvariet i sig e ju ganska trist... det e ju fisken som gör det roligt, folk som inte har det som hobby brukar tycka burken med inredning e viktigare än själva fisken i sig.
      http://www.aquariumstockholm.se/

      Kommentar

      • Micke
        Användare
        • april 2002
        • 9579

        #4
        Trots att jag har haft ciklider som hobby i många år så är jag intresserad av att försöka skapa en naturligt miljö för mina ciklider. Att hålla ciklider i kala akvarier med ett par rör som gömställen tycker inte jag är så spännande.
        Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
        Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

        Kommentar

        • Jonas E
          Användare
          • februari 2003
          • 2533

          #5
          jag är där mittemellan så jag röstade på båda =)
          /Jonas
          540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

          Kommentar

          • deelay
            Användare
            • september 2002
            • 5394

            #6
            Ursprungligen postat av Micke
            Trots att jag har haft ciklider som hobby i många år så är jag intresserad av att försöka skapa en naturligt miljö för mina ciklider. Att hålla ciklider i kala akvarier med ett par rör som gömställen tycker inte jag är så spännande.
            Det behöver ju inte vara alternativet, sedan så är ju inte en naturlig miljö detsamma som en vacker miljö alltid, även om jag personligen föredrar en naturligmiljö så vet jag att många "vanliga" tycker det ser illa ut. BTN, stora växter o rötter verkar ju vara sånt som vanliga människor tycker är fint.
            Kala akvarier kan ju vara en naturligmiljö för vissa fiskar så =)

            Detta tycker jag e vackert =)
            http://www.aquariumstockholm.se/

            Kommentar

            • Alexander Ylipää
              Användare
              • oktober 2003
              • 3615

              #7
              Hemma försöker jag skapa ett akvarium som ser så natruligt ut som möjligt med hjälp av ciklider och inredning.

              Däremot i lokalen kör jag kala akvarium med endast en kruka i varje diskuskar
              Mvh Alex

              Kommentar

              • Per B
                Användare
                • september 2005
                • 1250

                #8
                Jag valde "Fiskar med ett intressant beteende". Eftersom motsättningen var lite konstgjord så var jag ju tvungen att ta ställning mellan två intressanta delar i hobbyn. Intressanta fiskar förutsätter ju biotopriktig miljö och bra betingelser i övrigt för att vara intressanta. Jag tror att fiskar och jag har samma krav på deras livsmiljö för att de ska trivas så motsättningen finns inte.

                Jag köper fiskar som är intressanta och sedan väljer jag en vacker och intressant miljö som fungerar för dem. ;-)
                mvh Per

                Tanganyika och Västafrika i burkarna

                Kommentar

                • Laesk
                  Användare
                  • februari 2004
                  • 2447

                  #9
                  Ursprungligen postat av Micke
                  Trots att jag har haft ciklider som hobby i många år så är jag intresserad av att försöka skapa en naturligt miljö för mina ciklider. Att hålla ciklider i kala akvarier med ett par rör som gömställen tycker inte jag är så spännande.


                  Kan hålla me dig till 100% ! Visst yngelvård å beteende är intressant som tusan me. Fast från första början skaffade jag akvarie för jag tyckte de va en snygg inredningsdetalj till lägenheten.
                  Senast redigerad av Laesk; 21 januari 2006, 18:35.
                  Lennart "Laesk" Axelsson
                  http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=65261

                  With CANON you can!

                  Kommentar

                  • Zaphi
                    NCS Medlem
                    • juli 2002
                    • 5395

                    #10
                    Jag har akvarium för jag är intresserad av djur och dess beteende. Inredning är viktigt, men mest för att djuren skall känna sig trygga och kan utföra sina naturliga beteenden. Ett bra inrett kar är ju hur snyggt som helst, men inte det viktigaste och att ställa inredningens snygghet framför djuren är som att klä en minihund i tröja och byxor.

                    För mig står djuren i centrum, inget annat.
                    www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

                    Kommentar

                    Arbetssätt...